ایجاد شده توسط superadmin در تاریخ
پر فروش ترین رمان های جهان

پرفروش ترین رمان های جهان

همیشه بزرگترین شاهکارهای ادبی تاریخ جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان نیست مردم بیشتر به دنبال‌مطالعه کتاب‌هایی هستند که آن‌ها را سرگرم کند. پرفروش‌ترین کتاب‌ها با سبک‌ها و ژانرهای گوناگون به چشم می‌خورد. آمار دقیقی از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان به چشم نمی‌خورد زیرا رمان و کتاب‌های الکترونیکی و صوتی که به فروش می رسد در این آمار آورده نشده است. در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی به پرفروش‌ترین رمان‌های جهان بیندازیم پس با ما همراه باشید.

 

تصویر
پرفروش ترین رمان های تلکتاب

 

معرفی پرفروش‌ترین رمان‌های جهان 

رتبه بیست و یکم: صد سال تنهایی بیش از ۵۰ میلیون نسخه

رمان صد سال تنهایی شاهکار ابدی کاربری گارسیا مارکز است که جزو یکی از سه رمان برتر تاریخ شناخته شده که فروش خوبی را تجربه کرده است. صد سال تنهایی داستان خانواده خوزه آرکادیو بوئندیا را در چند نسل روایت کرده است. شخصیت پردازی فوق العاده باعث محبوب بودن این رمان‌ها شده است مارکز در طول روایت شخصیت‌های زیادی را وارد و خارج داستان می‌کند که هر کدام از این شخصیت‌ها قصه جذابی برای گفتن و اضافه کردن به روایت رمان دارد. استفاده از آداب و رسوم مردم آمریکای جنوبی و استفاده از رئالیسم جادویی سبب شده این رمان پرطرفدار باشد و لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گیرد. گابریل گارسیا تا بیش از انتشار صد سال تنهایی ۵ کتاب را به زبان اسپانیایی منتشر کرد که پس از آن به قدری بی انگیزه شد که یک بار برای 5 سال نویسندگی را کنار گذاشت.  کتابی که حتی خودش هم از موفقیت و شکست آن مطمئن نبود سرانجام کتاب تمام شد و کابوس مارکز شروع شد. وی به اندازه کافی پول برای ارسال کل پیش نویس‌های خود برای ناشران نداشت تنها توانست نیمه اول کتاب را برای آن‌ها بفرستد. ناشران بعد از مطالعه کتاب به قدری مشتاق به خواندن ادامه کتاب شدند که خود مبلغ پست دوم را پرداخت کردند. 

رتبه بیستم، بن هور، قصه‌ای از مسیح بیش از ۵۵ میلیون نسخه 

رمان بن هور، قصه ای از مسیح توسط بن هور جوانی اهل اورشلیم تالیف و به چاپ رسید که داستانی این از جنس رفاقت، خیانت، کینه و انتقام است که فیلم مشهوری با برداشت از این قصه رمان ساخته شده است. داستان بن هور بی شباهت به آثار کلاسیک رم و یونان نیست در واقع این داستان سرشار ماجراهایی از دل نکات و درس‌هایی برای خوانندگان است. مهم‌ترین فیلم ساخته شده از روی این رمان در سال ۱۹۵۹ به روی پرده رفت و یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های سینمایی تاریخ است. برای ساخت این فیلم بیش از ۲۰۰ شتر و ۲۵۰۰ اسب استفاده کردند که به کارگردانی ویلیام وایلر و بازی چارلتون هستون ساخته شده است. سکانس معروف نبرد و مسابقه ارابه‌ها به یکی از ماندگارترین سکانس‌های لکشن در تاریخ سینما تبدیل شده است.

رتبه نوزدهم: ناتور دشت بیش از ۶۰ میلیون نسخه 

ناتور دشت یک رمان مورد علاقه بسیاری از نوجوانان است، داستان کلی این رمان در چند روز اتفاق افتاده است سلینجر در این اثر سعی کرده تا چالش‌های اجتماعی که نوجوانان باید با آن‌ها دست و پنجه نرم كنند را به تصویر بکشد. به همین دلیل مطالعه آن برای والدین مهم و تاثیرگذار است، ناتور دشت علاوه بر اینکه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان است در بین جنایتکاران طرفداران زیادی دارد. این کتاب یکی از  توقف شده‌ترین آثار ادبی در آمریکا است که در قالب داستان‌های کوتاه منتشر شده است. 

رتبه هجدهم : کیمیاگر بیش از ۶۵ میلیون نسخه 

دنبال کردن هدف و نا امید نشدن بعد از شکست یکی از عناصری است که قهرمان داستان کیمیاگر را از یک چوپان ساده روستایی به یک شخصیت ماندگار در تاریخ ادبیات تبدیل کرده است. رمان کیمیاگر بدون شک یکی از کتاب‌هایی است در بین تمام گروه های سنی علاقه مندان خاص خود را دارد. پائولو کوئیلو مهارت داستان سفر چوپان از اندلس به سمت اهرم مصر روایت می‌کند که نیمه تمام باقی گذاشتن کتاب را برای خواننده غیر ممکن می‌سازد. کیمیاگر تبدیل به کتاب‌هایی شده که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است، کوئیلو رمان کیمیاگر را در دو هفته نوشته که به عنوان پرفروش‌ترین آثار تاریخ شناخته شده است. 

رتبه هفدهم، هری پاتر و یادگاران مرگ بیش از ۶۵ میلیون نسخه 

رمان هری پاتر توسط جی‌. کی رولینگ به چاپ رسیده که توانسته اشتیاق کوچک و بزرگ را به مطالعه ماجراهای مدرسه هاگوارتز جلب کند‌.‌ هری پاتر و یادگاران مرگ هفتمین کتاب از این مجموعه داستان است.

 

مجموعه رمان های هری پاتر
مجموعه رمان های هری پاتر

 

رتبه شانزدهم، هری پاتر و شاهزاده دورگه، بیش از ۶۵ میلیون نسخه 

هری پاتر و شاهزاده دورگه ششمین کتاب از سری پاتر است که از با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبین روبرو شده است. 

رتبه پانزدهم: هری پاتر و محفل ققنوس، بیش از ۶۵ میلیون نسخه

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است که در سال ۲۰۰۷ از روی یک فیلم ساخته شده و همواره فروش خوبی داشته است. 

رتبه چهاردهم: هری پاتر و جام آتش، بیش از ۶۵ میلیون نسخه 

رمان هری پاتر و جام آتش علاوه بر فروش بالایی که دارد موفقیت‌های خوبی برای رولینگ به همراه دارد که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه هوگو شده است. این رمان بر اساس یک داستان در فیلم ساخته شده که از طولانی‌ترین کتاب‌های این مجموعه است. 

رتبه سیزدهم: هری پاتر و زندان آزکابان، بیش از ۶۵ میلیون نسخه

داستان این کتاب از سری هری پاتر در مورد خود هری است درباره زندگی ‌نامه هری پاتر است که با بازی الدمن ساخته شده است.

رتبه دوازدهم: بیندیشید و ثروتمند شوید، بیش از ۷۰ میلیون نسخه 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از مشهورترین کتاب‌های هوش مالی است و همواره از فروش خوبی برخوردار است. ناپلئون هیل برای نوشتن کتاب خود از مشهورترین چهره‌های زمان خود مصاحبه کرده و توانسته تجربیات خود را در کتاب جمع آوری کند. بیندیشید و ثروتمند شوید از معدود کتاب‌های غیر داستانی است که به عنوان برترین کتاب‌های رشد مالی محسوب می‌شود.

رتبه یازدهم: هری پاتر و تالار اسرار بیش از ۷۷ میلیون نسخه

هری پاتر و تالار اسرار کتابی راز آلود و گاها ترسناک است که باعث پرده برداری از برخی حقایق شده که دومین کتاب سری هری پاتر در جهان است. 

رتبه دهم: رمز داوینچی، بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه 

داستان رمان رمز داوینچی بر اساس یک عقیده قدیمی در مورد نسیم است مطالعه سه گانه از تماشای فیلم آن لذت‌بخش‌تر است. داستان این درباره یک عقیده قدیمی در مورد مسیح است، فضلی کارآگاهی و ماجراجویانه درون کتاب باعث جلب توجه خواننده شده است که به راحتی در هنگام انتشار بازار تسخیر شده است.

رتبه نهم: شیر، کمد و جادوگر،۸۵ میلیون نسخه 

کتاب شیر، کمد و جادوگر اولین کتاب از سه گانه‌ای است که با نام نارنیا شناخته شده است، قصه نارنیا از یک کمد شروع می‌شود جایی که از آدم‌ها گرفته تا فرمانروایش شیری به نام اصلان، همگی فانتزی هستند. اگر علاقه‌مند به مطالعه این کتاب هستید با خواندن قلم‌ سی.اس لوئیس لذت خواهید برد. سی. اس لوئیس و جرج آر. آر تالکین خالق هابیت و ارباب حلقه ها دوستان خوبی برای یکدیگر است‌. دوستی که در نهایت با خاطر حسادت همسر تالکین و در ادامه به دلیل اختلاف عقیده در برخی از مناسبات مذهبی کمرنگ شده است. تالکین پس از مرگ لوئیس نامه‌ای خطاب به دخترش نوشت که در آن گفته بود اگر تا امروز با رفتن دوستانم حس درختی را داشتم که برگ‌های وجودش یک به یک جدا می‌شوند، مرگ لوئیس مانند تبری است که بر ریشه‌های‌ من فرود آمد. 

رتبه هشتم: هابیت، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه

جرج آر، آر تالکین در هابیت داستانی پیش از ارباب حلقه‌ها را روایت می‌کند داستان هابیت به قدری جذاب است که برنده چند جایزه شد. تعداد بسیار کمی از کتاب‌های چاپی با امضای این نویسنده تالیف شده است که یکی از آنها مربوط به اولین چاپ هابیت در سال ۱۹۳۷ مزین به امضای خودش است که به قیمت 85 هزار دلار به فروش می‌رسد.  

رتبه هفتم: رویای تالار سرخ، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه

رویای تالار سرخ شاهکاری از ادبیات چین در قرن هجدهم است که نوشته کائو ژوکین می‌باشد که تبدیل به یک کتاب تاریخ شده است. این کتاب به خاطر چیره دستی در شخصیت پردازی محبوبیت بالایی به دست آورده است، ژوکین در کتاب خود به خوبی اختلاف طبقاتی بین اشراف و مردم را تصویر کشیده است که داستان دوران طلایی چین را بازگو کرده که مضامین فلسفی و عمقی تشکیل شده که برای هر برد کتابخوانی لذت‌بخش است. رویای تالار سرخ یکی از قطورترین رمان‌های موجود در بازار است که توسط بیشتر مردم چین خوانده شده است. این داستان عاشقانه در کنار نکات فلسفی و عارفانه اثر خواندنی و به یاد ماندنی است که یک مزیت اصلی محسوب می‌شود.

رتبه ششم هیچ‌کدام باقی نماندند بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه 

رتبه ششم هیچ‌کدوم باقی نماندند بهترین اثر خلق شده از ملکه جنایت است که با نگارش این کتاب توانسته نظر بسیاری از نویسندگان را تحت تاثیر بگذارد. اگر به داستان‌های هیجان انگیز و جنایی علاقه‌ دارید این کتاب اصلا مناسب نیست. آگاتا کریستی یکی از پرطرفدارترین نویسندگان تاریخ است که برای هر نسل و سنی مناسب می‌باشد.  

رتبه پنجم: هری پاتر و سنگ جادو، بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه

کتاب هری پاتر و سنگ جادو به عنوان کتاب تاریخ لقب گرفت که بیش از ۲۴ سال است که در حال چاپ است که جوایز بسیاری دریافت کرده است. این کتاب تا کنون به ۷۳ زبان ترجمه شده که بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. 

رتبه چهارم: شازده کوچولو، بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه

رمان شازده کوچولو کتابی برای کودکان است قصه‌ای سورئال از اگزوپری در آن کوشیده تا از دریچه‌نگاه خود به عشق و دوستی نگاه نماید. این داستان الهام گرفته از سرگذشت خود اگزوپری است که سقوط هواپیما خود به شکل معجزه‌آسایی جان سالم به برده بود. 

رتبه سوم: ارباب حلقه‌ها، بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه فروش

تالکین همانند جی.کی رولینگ یک کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان است. فیلم سینمایی از این سری داستان ساخته شده که این امر باعث شده تا قصه ارباب حلقه‌ها بیش از پیش در خاطر افراد باقی بماند. 

مجموعه کتاب های ارباب حلقه ها
مجموعه کتاب های ارباب حلقه ها

رتبه دوم: داستان دو شهر، بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه

چارلز دیکنز یکی از مهم‌ترین و پرکارترین رمان‌نویسان انگلیسی است که شهرت او به خاطر پیروی از مکتب رئالیسم است. مطالعه این کتاب علاوه بر داستان جذابی که دارد تفاوت‌های موجود بین دو فضا را بیشتر بیان می‌کند. بسیاری از افراد دلیل موفقیت این کتاب را پیروی از سبک تاریخی و داستانی می‌دانند. 

رتبه اول: آن شرلی در گرین گیبلز اثر لوسی ماد مونتگومری

این کتاب یکی از کتاب‌های کلاسیک کودکان است که درباره زندگی یک دختر جوان یتیم از جامعه خیالی بولینگ بروک است. این داستان از جایی شروع می‌شود که دختر وارد مزرعه خانم ماریلا کوتبرت و آقای متیو کوتبرت می‌شود. این خواهر و برادر تصمیم می‌گیرند برای کمک به کارهای مزرعه از یتیم خانه پسر درخواست نمایند ولی یتیم خانه به اشتباه به جای پسر یه دختر به نام آنه به مزرعه کوتبرت می فرستاند. ماریلا و متیو ابتدا تصمیم می‌گیرند دختر به یتیم خانه برگرداند و بعد از چند روز به ازپشیمان می‌شوند و آنه را در نزد خود نگه می‌دارند. ما در این داستان شاهد فراز و فرود‌هایی هستیم که داستان را گاهی طنزآلود و گاهی غم‌انگیز می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML