آی کیو زیست شناسی جامع جلد دوم گاج

میانگین: 4.3 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۶۶۰٬۰۰۰
- 17%
‎تومان۵۴۷٬۸۰۰

قطع
نوع جلد

آی کیو زیست شناسی جامع جلد دوم گاج

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب آی کیو زیست شناسی جامع جلد دوم گاج پاسخ نامه

IQ زیست‌شناسی جامع جلد دوم گاج

آی کیو زیست‌شناسی جلد دوم گاج نیز به‌عنوان یکی از کتاب‌های فوق‌العاده کاربردی و حائز اهمیت به شمار می‌آید. قطعاً در زمان تصمیم‌گیری برای شرکت در کنکور سراسری پیش از هر چیزی در وهله اول به سراغ اهمیت هر درس در آزمون سراسری خواهید رفت.

در رشته تجربی درس زیست‌شناسی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و برای ۵ زیر گروه آن با توجه به ضرایب موجود، اهمیت آن مشخص می‌شود.

بیش از هر چیزی و در وهله اول باید این نکته را بیان کنیم که کتاب IQ زیست شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج می‌تواند در این درس تخصصی نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی داشته باشد. رشته علوم تجربی در کنکور سراسری به ۵ زیر گروه تقسیم شده که در بین تمام زیر گروه‌های موجود درس تخصصی مشترک، زیست‌شناسی می‌باشد. 

در کنکور سراسری برای درس زیست‌شناسی دو ضریب ۲ و ۴ در نظر گرفته شده، درس زیست‌شناسی زیر گروه ۱ و ۲ دارای ضریب ۴ و زیر گروه ۳ تا ۵ دارای ضریب ۲ می‌باشد. در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با IQ زیست‌شناسی جلد دوم انتشارات گاج یک سری مطالب مهم بیان کنیم که می‌تواند راهنمای مناسبی باشد، پس دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اطلاعات مهم در مورد آی کیو زیست‌شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج

کتاب‌هایی که برای تست کنکور سراسری در نظر گرفته می‌شوند دارای بخش‌های خاصی هستند، اما پیش از هر چیز شما باید در رابطه با آن اطلاعات لازم را داشته باشید و از این طریق می‌توانید متوجه کاربرد و خصوصیات کتاب مدنظر خود شوید. ما در این بخش قصد داریم موارد لازم در رابطه با کتاب آی کیو زیست شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج بیان کنیم.

لازم به ذکر است این نکته را ذکر کنیم که هر یک از درس‌هایی که در کنکور سراسری دارای ضریب ۴ هستند اهمیت بالایی نیز در کنکور به دنبال دارند که این مورد شامل درس زیست‌شناسی در کنکور سراسری تجربی نیز خواهد شد و لازم است و در زمان پشت سر گذاشتن روزهای آمادگی برای کنکور سراسری توجه فوق‌العاده زیادی در مطالعه و تست‌زنی آی کیو زیست جامع صورت بگیرد.

IQ زیست‌شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج به عنوان یکی از کتاب‌های کامل از پاسخ‌های تشریحی برای تست‌های موجود در جلد اول IQ زیست شناسی گاج رشته تجربی به شمار می‌آید.

هدف اصلی مولفان در این کتاب تنها بالا رفتن تسلط داوطلبان روی نکات آموزشی و کنکوری می‌باشد.

داوطلبان این قابلیت را به دنبال دارند تا با خرید و تهیه جلد اول به تمامی موارد و مجموعه کاملی از تست‌های تالیفی و سراسری با درجه‌های مختلف سختی تست‌ها آشنایی لازم را پیدا کنند.

 

درسنه آی کیو زیست گاج

ویژگی‌های مهم IQ زیست‌شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج

در رابطه با ویژگی این کتاب باید بیان کنیم که آی کیو زیست‌شناسی جلد دوم گاج به عنوان دربرگیرنده تمامی پاسخ‌های تشریحی و نکات فوق‌العاده حائز اهمیت، تکمیلی و متنوع سوالات چهار گزینه‌ای به حساب آمده که شامل تمامی مباحث موجود در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم می‌شود.

در چاپ مطالب آی کیو زیست جامع ۱۴۰۲ از رنگ‌های فوق العاده ویژه استفاده شده و وجود تصاویر واضح و فونت استاندارد کلمات یکی از دلایل مهم و حائز اهمیت برای جذب خواننده به حساب می‌آید.

یکی دیگر از موارد مهم که به عنوان ویژگی خاص این کتاب تلقی می‌شود، وجود کادرها و جدول‌های مهم و طلایی بوده که همین مورد طبقه‌بندی مطالب را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به ویژگی‌های موجود به این نتیجه خواهیم رسید که این کتاب برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری با هر سطح علمی بهترین انتخاب می‌باشد.

در قسمت بعدی قصد داریم تا به بررسی برخی از بخش‌های مهم این کتاب بپردازیم.

بررسی و تحلیل بخش‌های مهم کتاب آی کیو زیست‌شناسی جلد دوم

ما قصد داریم برای شما بیان کنیم که کتاب آی کیو زیست شناسی شامل چه بخش‌های مهمی شده و هر یک را نیز به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

در جلد اول سه بخش اصلی که شامل پایه دهم یازدهم و دوازدهم می‌شود سرفصل‌ها به طور کامل توضیح داده شده است.

درجه سختی و دشواری تست‌ها

یکی از مواردی که می‌خواهیم به بررسی و تحلیل آن بپردازیم و البته به عنوان ویژگی این کتاب نیز تلقی می‌شود، مشخص کردن درجه سختی سوالات خواهد بود.

در کتاب IQ زیست‌شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج سعی شده تا سوالات را به سه سطح سخت متوسط و آسان تقسیم کنند که هر یک نیز با علامت مخصوص به خود مشخص شده است.

تست زنی زیست شناسی جامع آی کیو جلد دوم به این صورت است که، تست‌های سخت را با نماد L، تست‌های متوسط با نماد k و در نهایت تست‌های آسان را با نماد J در اختیار داوطلبان قرار داده‌اند.

باید این نکته را نیز بیان کنیم که اگر داوطلب موفق به حل سوال ساده شد به هیچ عنوان نباید دچار غرور شود و در مقابل نیز اگر موفق به حل تست‌های سخت کتاب نشد نباید دست از تلاش بردارد و باید این نکته را بداند که حل کردن هر یک از تست‌های سخت به تلاش و کوشش زیادی احتیاج دارد.
تست‌های زیست شناسی آی کیو به سه صورت طبقه‌بندی شده‌اند که هر یک نیز معنای خاص و مربوط به خود را دارند که عبارتند از:
•    پرسش‌های چهار گزینه‌ای خط به خط
باید بیان کنیم که تست‌های خط به خطی که در این کتاب در نظر گرفته شده‌اند در بسیاری از گزینه‌های موجود دقیقاً شبیه به خطوط کتاب درسی هستند یا به بیان ساده‌تر باید بیان کنیم که عیناً از همان خطوط کتاب درسی برای طرح این سوالات استفاده شده است.
البته در برخی از قسمت‌های موجود نویسندگان سعی کرده‌اند برای سخت‌تر جلوه دادن سوال‌ها یا اینکه داوطلب متوجه شود آن سوال دارای اهمیت بالاتری می‌باشد، برخی از کلمات متن کتاب را تغییر دهند.
•    پرسش‌های چهار گزینه‌ای مفهومی
در رابطه با تست‌های مفهومی نیز باید این نکته را بیان کنیم که برای طرح صورت سوال‌ها و گزینه‌ها از خطوط درسی استفاده شده، اما مانند تست‌های خط به خط عیناً از خطوط کتاب درسی نیستند و در رابطه با آن باید بگوییم که طراح در این قسمت سعی کرده مفاهیم متن یا تصویر کتاب را به آن صورت که می‌داند با بیان عمیق‌تر ارائه دهد. داوطلبان باید بدانند که اکثر تست‌های کنکور سراسری و با توجه به آن بیشتر تست‌های موجود در این کتاب از نوع مفهومی هستند.
•    پرسش‌های چهار گزینه‌ای استنباطی
یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کتاب IQ زیست‌شناسی جامع جلد دوم انتشارات گاج نسبت به سایر کتاب‌های موجود در بازار، وجود تست‌های استنباطی در آن می‌باشد.
در رابطه با این نوع تست‌ها باید بیان کنیم که یک سری مفاهیم و نکات مهم دارند که به هیچ عنوان در متن یا حتی تصاویر کتاب درسی به آنها به صورت مستقیم اشاره‌ای نشده، اما طراح سعی کرده با مهارت و برداشت‌های خود آنها را در اختیار داوطلب قرار دهد. شما با مطالعه این بخش می‌توانید درصد موفقیت خود را در کنکور سراسری بالا ببرید.

سخن پایانی

کتاب آی کیو زیست شناسی جلد دوم گاج می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای پشت سر گذاشتن دوره کنکور سراسری به حساب آید. با تهیه و خرید جلد اول و دوم این کتاب می‌توانید موفقیت خود را در آزمون سراسری تضمین کنید. در زیست شناسی آی کیو قادر خواهید بود که با توجه به توضیحات کامل و مناسب آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن قدرت تست زنی خود را به شدت افزایش دهید.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML