جامع شیمی دوازدهم تست الگو

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۳۰٬۰۰۰
- 25%
‎تومان۳۲۲٬۵۰۰

قطع
نوع جلد

شیمی دوازدهم تست الگو

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب جامع شیمی دوازدهم تست الگو

کتاب شیمی دوازدهم تست الگو

کتاب‌ شیمی دوازدهم تست الگو، ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم تجربی و ریاضی است. شیمی پایه دوازدهم، حدود ۳۵ درصد از تست‌های کنکور درس شیمی را شامل می‌شود، همچنین، نتایجی که در امتحانات پایانی کسب می‌کنید در کنکور سراسری تاثیر دارد، با این تفاسیر نمی‌توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای کسب نتیجه عالی برای درس شیمی دوازدهم انجام داد، استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی معتبر و کامل است. از آنجایی که در سال آخر تحصیلی فرصت کافی برای مطالعه نیست کتاب کمک‌درسی انتخابی شما باید از هر نظر کامل باشد و نیازهای دانش‌آموزان را در آموزش و تست‌‌زنی برآورده کند.

کتاب پیشنهادی ما از هر نظر معتبر و استاندارد است کتاب شیمی دوازدهم تست الگو می‌باشد. این کتاب نکته‌محور هر آنچه که برای موفقیت در کنکور سراسری لازم است را شامل می‌شود. کتاب شامل درسنامه، بانک تست و پاسخنامه تشریحی می‌باشد. چیدمان فصل‌ها و زیرفصل‌ها بر اساس کتاب درسی بوده و از کد QR  برای توضیح بعضی از تست‌های نکته‌دار استفاده شده است. مولفین کتاب شهرام شاه‌پرویزی و حسین شرانلو  هستند که در ادامه مطلب به معرفی کامل‌تر کتاب می‌پردازیم.

فهرست فصل‌‌بندی کتاب شیمی دوازدهم تست الگو

شماره فصل 

عنوان فصل 

فصل اول 

مولکول ها در خدمت تندرستی

فصل دوم 

آسایش و رفاه در سایه شیمی

فصل سوم 

شیمی جلوه‌ای ازهنر زیبایی ماندگاری 

فصل چهارم 

شیمی راهی به سوی آینده روشنتر

پاسخنامه تشریحی 

 

بررسی ظاهر کتاب شیمی دوازدهم تست الگو

در ابتدای بررسی ویژگی‌های ظاهری کتاب، از طرح روی جلد کتاب شروع می‌کنیم‌، طرح روی جلد فرایندی شیمیایی را که مربوط به فصل چهارم شیمی را نشان می‌دهد. از نظر کیفیت کاغذ کتاب سفید و مرغوب بوده و به راحتی پاره نمی‌شود. اشکال و تصاویر موجود در کتاب از وضوح و کیفیت خوبی برخوردار بوده و مشکلی ندارد.

رنگ‌های سبز و طوسی در ترکیب رنگی کتاب استفاده شده که استفاده از این رنگ‌ها روی کاغذ سفید زیبایی بیشتری به صفحات کتاب داده است، همچنین هیچگونه غلط املایی و نگارشی روی کتاب دیده نمی‌شود.

فونت و سایز نوشته‌های کتاب استاندارد بوده و در بعضی از قسمت‌های کتاب فضای خالی برای چرک‌نویس وجود دارد. در نهایت باید گفت: ظاهر کتاب به‌گونه‌ای است که مطالعه چندین ساعت آن چشم را اذیت نمی‌کند.

بهترین زمان مطالعه کتاب شیمی دوازدهم انتشارات الگو

از آنجایی که این کتاب حدود 620 صفحه دارد، این حجم زیاد نیاز به زمان کافی برای مطالعه دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود در ابتدای سال تحصیلی مطالعه این کتاب را به‌عنوان منبع اصلی شروع کنید.

نگاهی اجمالی ویژگی‌های کتاب شیمی دوازدهم تست نشر الگو

در ادامه نگاهی مختصر به ویژگی‌های مهم شیمی دوازدهم الگو می‌اندازیم؛

  •    ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم تجربی و ریاضی و داوطلبان کنکور سراسری 

  •    هم‌راستا با کتاب درسی شیمی دوازدهم 

  •    پوشش دادن همه مطالب موجود در کتاب درسی

  •    ارائه خلاصه مطالب با نمودار و جدول

  •    تقسیم هر فصل به بخش‌های کوچکتر 

  •    ارائه تست‌های کاربرد

  •    تقسیم‌بندی حفظیات هر فصل

  •    ارائه آزمون‌های دست‌گرمی در پایان هر بخش 

  •    ارائه آزمون‌های فصل به فصل با پاسخنامه تشریحی 

  •    پاسخنامه کاملا تشریحی با روش‌های پاسخ خلاقانه

درسنامه مفصل و جامع کتاب

این کتاب شامل چهار فصل می‌شود و هر کدام از فصل‌های به بخش‌های کوچکتری تقسیم می‌شود. ‌هر درسنامه با خلاصه‌ای از مطالب ارائه‌شده در فصل شروع می‌شود.‌ در این قسمت تعداد بخش‌ها، تعداد سوال‌های تالیفی و کنکوری، تعداد آزمون‌های هر فصل و در انتها تعداد مجموع کل تست‌های هر فصل درج شده است‌،‌این تقسیم‌بندی مطالب باعث شده که دانش‌آموزان فرصت کافی برای زمان‌بندی هر بخش کتاب داشته باشند.

محتوای درسنامه به زبان ساده و روان بوده و به‌صورت خلاصه به کل مطالب کتاب درسی تمرکز دارد. مطالب درسنامه با جمله‌های کوتاه و خلاصه بیان شده و همین عامل باعث کم بودن حجم درسنامه کتاب شده است، در واقع، همان‌طور که از نام کتاب مشخص است این کتاب تست‌محور بوده و درسنامه آن کوتاه و مفید نوشته شده است، پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان قبل از شروع تست‌‌زنی کتاب بر مطالب شیمی دوازدهم تسلط کافی را داشته باشند و سپس اقدام به پاسخ دادن تست‌های کتاب کنند.

برای فهم بهتر مفاهیم شیمی تعدادی تست آموزشی و تمرین در درسنامه کتاب قرار دارد که دانش‌آموزان با مطالعه این مثال‌ها و تمرین‌های به تسلط لازم برای حل تست‌های کتاب می‌رسند. نکته مثبتی که در درسنامه شیمی دوازدهم تست الگو وجود دارد یادآوری نکات مهم شیمی پایه دهم و یازدهم است‌. 

نکات مهم در کادرهای مشخصی نوشته شده که باعث سرعت بالای مطالعه دانش‌آموزان می‌شود‌، همچنین اشتباهات رایج اکثر دانش‌آموزان در عنوانی به‌نام « توجه» درج شده تا از بروز این‌گونه اشتباه‌های رایج جلوگیری شود.

درسنامه شیمی 12 الگو

در پایان هر درسنامه یک آزمونک با پاسخنامه تشریحی وجود دارد که برای محک زدن تسلط دانش‌آموزان به مطالب درسنامه طراحی شده است‌. در نهایت در انتهای درسنامه همه مطالب مهم و نکته‌های اساسی در یک کادر مشخص شده که یک جمع‌بندی از مطالب ارائه‌شده فصل است.

تکنیک‌های تست‌‌زنی در کنکور سراسری 

بعد از درسنامه، بانک تست کتاب قرار دارد که تست‌های آن به‌ صورت میکرو طبقه‌بندی شده است. تعداد تست‌های هر بخش با توجه به حجم مطالب آن فصل است‌. 

تعداد زیادی از تست‌های کتاب از نوع تست تالیفی بوده و تمرکز کمتری روی تست‌های کنکور سال‌های گذشته است. سطح تست‌های بانک‌تست از ساده به دشوار بود و با علامت A, B   و  میزان سختی هر تست مشخص می‌شود.

بعد از پایان هر فصل یک آزمون تستی قرار دارد که زمان مشخصی برای پاسخ دادن به آن در نظر گرفته شده است که این عامل دانش‌آموزان را در شرایط کنکور سراسری قرار داده و سرعت پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان را محک می‌زند.

پاسخنامه تشریحی کتاب تست شیمی دوازدهم الگو

پاسخنامه تشریحی کتاب، بعد از بانک تست کتاب قرار دارد. مولفین تلاش کردند در پاسخ به سوالات از زبان شیوا و روان استفاده کنند. بعضی از پاسخ‌های سوالات کتاب به‌ط12 تست الگو در تلکتاب 

دانش‌آموزان پایه دوازدهم تجربی و ریاضی و داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند این کتاب را که یکی از بهترین منابع کنکوری برای درس شیمی است را به صورت آنلاین از تلکتاب سفارش داده و کتاب را که از تخفیف ویژه برخوردار است چند روز بعد، درب منزل خود تحویل بگیرید.

کتاب‌های مشابه  شیمی تست الگو در تلکتاب

در کنار کتاب شیمی دوازدهم تست، کتاب‌های مشابه دیگری در تلکتاب وجود دارد که دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی می‌توانند از آن استفاده کنند. نام تعدادی از کتاب‌های مشابه در ادامه آمده است:

جمع‌بندی 

کتاب شیمی دوازدهم تست‌ الگو از منابع معتبر کمک‌آموزشی درس شیمی است که بیشتر بر افزایش مهارت دانش‌آموزان در تست‌زنی شیمی و فهم بهتر مطالب از طریق تست‌ تمرکز دارد. تست‌های کتاب در سطح متوسط قرار دارند و هر کدام از تست‌های کتاب برای آموزش و فهم یکی از مباحث کتاب درسی طراحی شده است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML