ریاضی دهم میکرو طبقه بندی گاج

میانگین: 4.7 (6 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۴۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۵۲٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
360
نوع جلد
وزن
585

ریاضی دهم میکرو گاج

کتاب ریاضی دهم میکرو گاج همانند دیگر کتاب ‌های میکروطبقه‌بندی به منظور افزایش مهارت تست زدن در دانش‌آموزان تالیف شده است‌. مطالعه این کتاب برای دانش‌آموزان تجربی دهم و ریاضی دهم مناسب است. ترتیب قرار گرفتن فصل‌ها همانند کتاب درسی است. کتاب دارای بیانی رسمی است و فهمیدن آن برای دانش‌آموزان مشکل نیست. در بعضی از قسمت‌های کتاب نویسنده دارای لحنی صمیمی است و این لحن دوستانه به ویژه در بخش سوالات دانش پژوه بیشتر به چشم می‌خورد. در فهرست این کتاب در مورد شماره صفحه سوالات تستی و پاسخنامه هر فصل اطلاعاتی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

عنوان‌های فصل‌ها در کتاب نامبرده همانند کتاب درسی است ولی برعکس کتاب درسی، فصل‌های کتاب ریاضی دهم میکروطبقه‌بندی گاج از چند بخش تشکیل نشده است.  این کتاب به گونه‌ای تدوین شده است که بخش‌های درسنامه در میان سوالات تستی قرار گرفته‌اند. در کتاب نامبرده به سوالات به طور کامل پاسخ داده شده است که این پاسخ‌های تشریحی در انتهای فصل قرار دارند.

درسنامه

مقدمه‌ای در آغاز هر فصل وجود دارد که مطالب ارائه شده در هر فصل را به صورت مختصر معرفی می‌کند. درسنامه در واقع نکات سوالات تستی را خلاصه‌وار بیان می‌کند؛ به همین علت درسنامه مطالب زیادی را در خود جای نداده است و حجم مناسبی دارد. برای مثال فصل اول از ۲۴ درسنامه تشکیل شده است و حجم هر درسنامه حداکثر یک صفحه است. دانش‌آموزان به عنوان اولین منبع آموزش نباید به این کتاب تکیه کنند. اگر دانش‌آموزان به این منبع به عنوان کتابی خود‌آموز نگاه کنند مطالب زیادی از آن یاد نمی‌گیرند. 

بهتر است دانش‌آموزان بعد از خواندن کتابی که مباحث را به صورت عمیق آموزش می‌دهد یا بعد از استفاده از کلاس درس به این درسنامه مراجعه کنند تا بتوانند مطالبی که یاد گرفته‌اند دسته‌بندی کنند و همچنین نکات درسی را یاد بگیرند. لازم به ذکر است که همه مطالب مهم در درسنامه ذکر شده‌اند و به طور کلی تمام چیزهایی که داوطلبان برای موفقیت در کنکور سراسری و همچنین برای دست آوردن نتیجه مطلوب در آزمون‌های آزمایشی نیاز دارند در درسنامه‌ها ارائه شده‌اند.

نمونه سوالات کنکور و آزمون‌های آزمایشی که در درسنامه‌ها ارائه شده‌اند یکی از نقاط مثبت این بخش از کتاب ریاضی دهم میکروطبقه‌بندی گاج می‌باشد. به احتمال زیاد موضوعی که سبب شده است که درسنامه کتاب مورد نظر خود‌آموز نباشد این است که در این بخش مثال‌های آموزشی کمی وجود دارد. در شرایط ایده‌آل دانش‌آموز باید مثال‌های آموزشی را حل کند و با حل این مثال‌ها نکته تستی آن‌ها را دریابد و پس از آن نیز نویسنده این نکات را بیان کند. اما در کتاب فوق نکات درسی صرفاً بدون ذکر علت و بدون این‌ که اثبات شوند، در درسنامه بیان شده‌اند.

همان طور که گفته شد تعداد مثال‌های آموزشی که در درسنامه وجود دارند کم هستند اما به دلیل این‌ که این مثال‌ها ساده هستند تا حدودی می‌توانند مباحث و مفاهیم را به دانش‌آموزان آموزش دهند و به فهم بهتر مطالب کمک کنند. یکی از ایده‌های خلاقانه‌ای که در درسنامه وجود دارد این است که نویسنده پرسش‌هایی که شاگردانش از او در کلاس درس پرسیده‌اند به اسم همان دانش‌آموز در قسمت سوالات دانش‌ پژوه ذکر کرده است. این ایده جالب سبب می‌شود تجربیاتی که نویسنده از تدریس دارد به مخاطب انتقال داده شود و در بیشتر موارد این پرسش‌ها در میان همه دانش‌آموزان مشترک می‌باشند. درضمن این سوالات می‌توانند برای دانش‌آموزانی که پایه ضعیف یا متوسط دارند مفید باشد از جهت دیگر، طرح این پرسش‌ها امکان دارد میزان تلاش و خلاقیت دانش‌آموز را برای به دست آوردن جواب کاهش دهد.

ساختاری که برای تالیف کتاب فوق انتخاب شده چهارچوب مناسبی است‌ و نویسنده تلاش کرده است که کتاب فوق از ساختار کتاب درسی فاصله نگیرد صرفاً  مواردی مانند جایگشت و دنباله‌های بازگشتی که در کتاب درسی نیامده‌اند در کتاب ریاضی دهم میکروطبقه‌بندی گاج ارائه شده‌اند. دانش‌آموزان هر سطح علمی داشته باشند می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند ولی به این شرط که در کلاس درس حاضر شوند و یا این که منبعی خود‌آموز را مطالعه کنند و یا این‌ که زیاد تمرین کنند.

نام

ریاضی دهم میکرو طبقه بندی گاج

نوع کتاب

درسنامه و تست

مقطع تحصیلی

متوسطه دوم

رشته تحصیلی 

تجربی و ریاضی

پایه

 

دهم

نویسنده

محمد حسین صابری

نحوه ارائه درسنامه

کامل و جامع

نمونه سوال کنکور 

دارد

سوال تالیفی

دارد

درس مرتبط

ریاضی دهم

 

سوالات تستی

 در کتاب ریاضی دهم میکروطبقه‌بندی گاج تعداد تست که برای هر فصل در نظر گرفته شده است عدد منطقی می‌باشد. به طور متوسط هر فصل دارای ۱۷۸ سوال تستی می‌باشد. منبعی که برای جمع‌آوری سوالات تستی مورد استفاده قرار گرفته است آزمون‌های گاج، کنکور سراسری و تمرین‌های کتاب درسی هستند هرچند سوالاتی که مربوط به آزمون‌های گاج هستند به تعداد خیلی کم در این کتاب مطرح شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب این است که نویسنده فعالیت‌های کتاب درسی را بررسی کرده است و سوالات متعددی از آن‌ها استخراج کرده است.

ریاضی دهم میکرو گاج

سوالات تستی که در کتاب فوق وجود دارند در مسیر مطالب ارائه شده در درسنامه می‌باشند به همین علت سوالات به طور کامل میکروطبقه‌بندی هستند. چیدمان سوالات از آسان به دشوار می‌باشد و نویسنده در چیدن سوالات از آسان به سخت کاملاً موفق بوده‌ است. برای سطح‌بندی کردن تست‌ها، نویسنده از علامت‌هایی استفاده کرده است البته سوالاتی که اهمیت زیادی دارند و حاوی نکات کلیدی هستند و همچنین سوالات دشوار با علامت مشخص شده‌اند.

نکته دیگری که در اینجا لازم است به آن اشاره کنیم این است که سوالاتی که حاوی ایده جدیدی هستند و سوالات سخت تعدادشان کم است و معمولا در انتهای سوالات هر قسمت مطرح شده‌اند. نمونه سوالات کنکور نیز در بین سوالات انتهای هر قسمت بیان شده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت دانش‌آموزانی که سطح متوسطی دارند می‌توانند بیشترین استفاده را از کتاب داشته باشند. در بین سوالات، تست‌هایی با تیپ‌های متعدد مشاهده می‌شوند و گاهی نیز از یک تیپ چند سوال طرح شده است تا مهارت تست‌زنی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.

سخن پایانی

در کتاب ریاضی دهم میکروطبقه‌بندی گاج به سوالات به شکل تشریحی پاسخ داده شده است و دانش‌آموزان کاملاً آن‌ها را متوجه می‌شوند. همچنین در پاسخنامه تشریحی، به طور مفصل توضیحات فارسی نیز وجود دارد که سبب می‌شود دانش‌آموزان پاسخ‌ها را بفهمند. گاهی اوقات برای بعضی از سوالات دو پاسخ ارائه شده است که سبب رشد خلاقیت دانش‌آموزان خواهد شد.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML