زیست شناسی جامع دهم مهروماه

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۶۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۰۸٬۰۰۰

قطع
نوع جلد

زیست شناسی جامع دهم مهروماه

مشخصات و خرید اینترنی کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه

زیست شناسی جامع دهم مهروماه

کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه یک منبع کامل و جامع برای داوطلبان کنکور است. این کتاب با ارائه تمام نکات مهم و کاربردی کنکوری، می‌تواند کمک زیادی در یادگیری مطالب به دانش‌آموزان کند. در واقع دانش‌آموزانی که می‌خواهند به‌طور جدی به مطالعه بپردازند، پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب زیست شناسی جامع دهم از انتشارات مهروماه را خریداری کنند. این کتاب با دارا بودن تست‌های ترکیبی و مفهومی منبعی عالی برای تست‌زنی محسوب می‌شود. 

همچنین فصل‌های کتاب به‌گونه‌ای کاملا استاندارد و مطابق با کتاب درسی چیدمان شده‌اند. کتاب زیست شناسی مهروماه دارای فهرستی است که تمام توضیحات مفید راجع به نحوه استفاده از کتاب  در آن آورده شده و به دانش‌آموز مطالعه صحیح را آموزش می‌دهد. لحن به کار برده شده در کتاب کاملا رسمی است. کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه دارای چندین فصل بوده که هر فصل آن به چند گفتار تقسیم بندی شده و همچنین هر گفتار آن درسنامه و تست را شامل می‌شود. علاوه‌بر‌این در پایان هر گفتار پاسخ‌نامه تست‌ها قرار گرفته است. کتاب زیست شناسی جامع دهم اثر علی پناهی شایق است که در ادامه مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه

کتاب زیست شناسی از نظر ظاهر، فونت و اندازه در سطح مناسبی قرار دارد. صفحه‌آرایی کتاب به گونه‌ای جذاب و ساده بوده و رنگ‌های متنوعی در آن به کار رفته‌ است. همچنین طراحی‌های زیاد و رنگ‌های تند در کتاب به کار نرفته، چراکه این امر تمرکز دانش‌آموزان را برهم می‌زند. نمودارها و اشکال با کیفیت قابل قبولی در این کتاب به کار رفته‌اند. کاغذ کتاب نیز از جنس مرغوب و‌ رنگ سفید است، همچنین کتاب از لحاظ گرافیک و طراحی در سطح نسبتا بالایی قرار دارد. 

کتاب زیست دهم جامع مهروماه حجم معقولی نسبت به محتوای آن دارد. به‌طوری‌که در مجموع 1541 تست داشته و 508 صفحه است. از لحاظ نگارشی متن اولیه کتاب هیچ‌گونه غلط املایی و علمی ندارد. کتاب پاسخ‌نامه‌ای بسیار کامل و جامع دارد که همین امر از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. برای دانش‌آموزان پایه دهم این کتاب منبع اول تست زنی است و آن‌ها می‌توانند در طول سال تحصیلی خود همزمان از کتاب کمک درسی زیست مهروماه استفاده کنند. 

درسنامه زیست شناسی دهم انتشارات مهروماه

لحن استفاده شده در کتاب زیست شناسی دهم مهروماه ساده، رسمی و کاملا قابل فهم است. این کتاب باتوجه به حجمی که دارد، تقریبا تمام مطالب کتاب را پوشش می‌دهد. درسنامه کتاب هیچ‌گونه مطالب اضافی و پراکنده‌ای ندارد و تنها به مطالب اصلی و مهم کتب درسی در قالب نکته اشاره شده‌ است. درسنامه هر فصل کتاب چندین گفتار دارد. به‌طوری‌که هر گفتار خلاصه نموداری از مطالب ابتدای فصل را دارد. مطالب خلاصه در هر گفتار، دیدی کلی و طبقه‌بندی شده از مطالب مهم فصل را ارائه می‌دهد. بخش« اصل مطلب» در درسنامه کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه به شکل فشرده و خلاصه برای تسلط بر هر موضوع درسی نوشته شده است. 

البته موضوعات مهم و کلیدی که برای مطرح شدن در کنکور شانس بیشتری دارند، در این کتاب با عنوان« نکته» بیان شده‌اند. درسنامه کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه بخش‌هایی با نام« جمع‌بندی» دارد که در آن‌ها مطالب کتاب به‌ شکل جدول طبقه‌بندی شده‌اند. علاوه‌بر‌این بخش دیگری با عنوان « دقت کنید» در این کتاب وجود دارد که نکات مهمی را ارائه می‌دهد. وجود این بخش سبب می‌شود تا دانش‌آموزان در دام‌های آموزشی نیفتند و بتوانند با مطالعات منظم این کتاب در کنکور سراسری موفق شوند. 

برای مطالعه درسنامه نیازی نیست حتما سطح علمی خیلی بالایی داشته باشید، اما بهتر است تسلط کافی را به کتاب درسی و مطالب آن داشته باشید. جامع بودن درسنامه این کتاب سبب می‌شود تا دانش‌آموزان مبتدی، ضعیف و قوی بتوانند سطح علمی خودشان را ارتقا ببخشند. داوطلبان کنکوری اگر درسنامه را به‌طور دقیق مطالعه کنند، به راحتی می‌توانند تست‌های درسنامه را پاسخ دهند. 

تست یا تمرین زیست شناسی جامع دهم مهروماه

تعداد تست‌هایی که در کتاب زیست‌ شناسی دهم مهروماه استفاده شده، کاملا مناسب با اهمیت هر فصل کتاب است. نکته مهم این‌که تست‌ها از ساده به سخت طبقه‌بندی شده‌اند. به‌طوری‌که در ابتدا تست‌های آسان قرار داده شده و سپس تست‌ها ترکیبی، مفهومی و سخت‌تر می‌شوند. تست‌های استفاده شده از انواع سوالات مقایسه‌ای، درست و نادرست، شمارشی و شکل طراحی شده‌اند. تمامی تست‌های کتاب از کنکور سراسری سال‌های قبل است. علاوه‌بر‌این تست‌های کنکور سراسری که مربوط به قبل سال ۹۸ بوده مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی و نظام جدید نوشته شده‌اند. تست‌های کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه چون از ساده به سخت طبقه‌بندی شده برای تمام سطوح مناسب است. 

تعداد تست ها و سوالات

فصل

عنوان

تست

1

زیست شناسی دیروز، امروز، فردا

104

2

گوارش و جذب مواد

292

3

تبادلات گازی

187

4

گردش مواد در بدن

290

5

تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد

218

6

از یاخته تا گیاه

200

7

جذب و انتقال مواد در گیاهان

200

مجموع

1541

تمامی تست‌ها پاسخ تشریحی جامع با بررسی همه گزینه‌ها را دارا می‌باشند. همچنین در تست‌های موردی کتاب، همه موارد به‌طور جداگانه بررسی شده و علت درستی و نادرستی آن‌ها کاملا توضیح داده شده است. در قسمت پاسخنامه سوالات برای پاسخ صحیح برخی از سوالات توضیحاتی در قالب جدول طراحی شده است. همین امر سبب به خاطر سپردن و فهم بهتر موضوعات می‌شود. تنها نقطه ضعفی که در کتاب زیست شناسی جامع دهم مهروماه وجود دارد، مربوط به تصاویر آن است که به شکل رنگی چاپ شده‌اند. این درحالی است که تصاویر تست‌های کنکوری سیاه و سفید است. در واقع هرچه تشابه تصویر کتاب‌های کنکوری با سوالات و شکل کنکور سراسری بیشتر باشد بهتر است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML