IQ هوش ششم گاج

میانگین: 4.2 (5 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۸۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۶۴٬۰۰۰

IQ هوش ششم گاج

کتاب‌های IQ که به وسیله انتشارات گاج روانه بازار می‌شوند برای افزایش توانایی تستزنی دانش‌آموزان و موفقیت در امتحان‌های ورودی مدارس تیزهوشان نوشته می‌شوند. اولین فهرست کتاب IQ هوش ششم گاج شامل هشت فصل می‌باشد. این هشت فصل به مباحثی مانند هوش محاسباتی، هوش مهندسی، هوش تحلیلی تصویری، هوش خلاقیت، هوش کلامی و هوش فضایی می‌پردازد. همچنین در این هشت فصل مطالبی در مورد امتحان‌های ورودی مدارس تیزهوشان، دقت ، تمرکز و سرعت نیز بیان شده ‌است. در سمت دیگر کتاب نیز فهرستی وجود دارد که به ده آزمون شبیهساز هوش می‌پردازد.

در کتاب IQ هوش ششم انتشارات گاج  درسنامه‌ای وجود ندارد و از سوالات تستی تشکیل شده ‌است. در آخر کتاب هم به سوالات به صورت تشریحی پاسخ داده شده ‌است و نیز برای سوالات پاسخ‌های کلیدی ارائه شده‌ است. کتاب نیز با لحنی رسمی به رشته تحریر در آمده ‌است. آقایان مهدی امام نیری، بهزاد اسدالله و سعید قاسمی اصل کتاب نامبرده را تهیه کرده‌اند.

عنوان

IQ هوش ششم گاج

نوع کتاب

تست

پایه

ششم ابتدایی

آموزش یا درسنامه

ندارد

سوالات علامت دار

ندارد

پرسش تالیفی

دارد

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان 

دارد

نویسندگان

سعید قاسمی اصل، مهدی امام نیری و بهزاد اسدالله

 

هدف از چاپ کتاب آی کیو هوش ششم گاج

هوش شامل چند استعداد می‌باشد که تمرکز، دقت، میزان ادراک و یادگیری، حافظه و دیگر عوامل نقش تعیین کننده‌ای در آن دارند. مردم تفاوت‌های هوشی فراوانی دارند. وراثت، محیط و جامعه در میزان هوش افراد تاثیر زیادی دارند. در حال حاضر شیوه‌های مختلفی برای سنجش میزان هوش اشخاص وجود دارد که یکی از مهمترین شیوه‌ها تست IQ می‌باشد. هرچند کارشناسان این نکته را تایید می‌کنند که ضریب هوشی از پدر و مادر به فرزندان به ارث می‌رسد ولی با تمرین می‌توان نتایج بهتری در پاسخ دادن به سوالات هوش به دست آورد.با توجه به اهمیت حل تست‌های هوش برای افراد با سن‌های مختلف و بهره هوشی متفاوت انتشارات گاج تصمیم گرفت کتابی در این زمینه به چاپ برساندتا دانش‌آموزان با پاسخ دادن به سوالات هوش، بهره هوشی خود را افزایش دهند.

ویژگی‌های ظاهری کتاب

 برای نگارش کتاب فونت و سایز آن به درستی انتخاب شده‌ است. همچنین در تالیف کتاب از رنگ‌هایی با تنوع بالا استفاده شده‌ است که این موضوع آن را جذاب کرده ‌است و از خستگی چشم‌ها و یکنواختی کتاب جلوگیری می‌کند. همه بخش‌های کتاب از هم تفکیک شده‌اند و به آسانی تشخیص داده می‌شوند. کاغذی که برای انتشار کتاب IQ هوش ششم گاج به کار رفته‌است کیفیت مناسبی دارد. روی جلد کتاب عنوان آن با قلم درشت و به صورت بولد تایپ شده ‌است و تصویر خاصی برای آن در نظر گرفته نشده ‌است. برای ترسیم شکل‌ها نیز با دقت، عمل شده‌ است و به صورت رنگی چاپ شده‌اند.

با در نظر گرفتن این موضوع ارائه مباحث و نکات در این کتاب به صورت مفصل و کامل می‌باشد؛ بنابراین تعداد صفحات زیادی دارد که طبیعی به نظر می‌رسد. شمار صفحات آن به عدد ۴۷۹ صفحه می‌رسد و به طور کلی ۲۱۴۰ سوال تستی در آن گنجانده شده‌ است. دانش‌آموزان می‌توانند از این کتاب در طول سال ششم و همزمان با تدریس معلم و همچنین برای به دست آوردن نتیجه مطلوب در امتحانات ورودی مدرسه‌های تیزهوشان استفاده کنند. دانش‌آموزان می‌توانند برای فهم بهتر کتاب‌های درسی از سوالات تستی فصل‌های مختلف بهره ببرند به علاوه برای موفقیت در امتحانات تیزهوشان به سوالات تالیفی آزمون‌های ارائه شده در کتاب رجوع کنند.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای

تمام سوال‌های ارائه شده در کتاب IQ هوش ششم دبستان گاج به صورت چهارگزینه‌ای هستند و این کتاب فاقد سوال تشریحی است؛ بنابراین دانش‌آموزانی که قصد دارند خود را برای امتحانات پایان ترم آماده کنند بهتر است از منابع دیگر استفاده کنند. تست‌های این کتاب همان‌طور که در مقدمه توضیح داده شده‌ است شامل هشت بخش می‌باشند. طبقهبندی سوالات تستی موضوعی می‌باشد و هر بخش دارای عنوان‌های مختلف است. این طبقه‌بندی کار دانش‌آموزان را آسان می‌کند و دانش‌آموزان برحسب نیاز خود به سراغ بخش مورد نظر می‌روند.

آی کیو هوش ششم گاج

برای هر بخش تعداد سوالات در نظر گرفته شده کافی می‌باشد و این سوالات برای افزایش سطح آمادگی دانش‌آموزان و با هدف موفقیت در آزمون تیزهوشان جمع‌آوری شده‌اند. بخش هشتم آزمون‌های تیزهوشان که در پنج سال اخیر برگزار شده‌اند را پوشش می‌دهد. مولفان کتاب سوالات این آزمون‌ها را به صورت تشریحی پاسخ داده‌اند همچنین برای آن‌ها پاسخنامه کلیدی در نظر گرفته‌اند که در پایان بخش هشتم قرار دارند. در پاسخ‌دهی به سوالات صرفاً به ذکر پاسخ صحیح بسنده نشده ‌است بلکه  مولف به طور کامل جواب را توضیح داده ‌است. اگر در برخی موارد سوالی دارای دو راه‌حل بوده، هر دو راه‌حل نیز برای دانش‌آموزان ارائه شده‌است تا آن‌ها با شیوه‌های دیگر حل مسائل و سوالات آشنا شوند.

خصوصیات IQ هوش ششم ابتدایی گاج

این کتاب برای به دست‌آوردن نتیجه مطلوب در آزمون تیزهوشان تهیه شده ‌‌است و بارمبندی آزمون‌های آن مانند امتحان ورودی مدارس تیزهوشان در سال ۱۴۰۰ می‌باشد. در مجموع ۱۷۰۰ تست گوناگون به روش امتحان‌های سمپاد در کتاب نامبرده گنجانده شده ‌است.  در این کتاب همه سوالات دارای جواب‌های تشریحی می‌باشند. در انتهای آزمون‌ها برگه‌هایی قرار دارند برای پاسخدهی به سوالات آزمون تا به این وسیله دانش‌آموزان تصور کنند که در جلسه امتحان شرکت کرده‌اند.

سخن پایانی

با مطالعه این کتاب دانش‌آموزان تسلط بیشتری نسبت به آزمون‌های ورودی مدرسه‌های تیزهوشان به دست می‌آورند و می‌توانند نتیجه بهتری را کسب کنند. به علاوه جواب‌های تشریحی و مفصلی که برای تست‌ها ارائه شده‌است ابهامات آن‌ها را برطرف می‌کنند و نیازهای آموزشی آن‌ها را تامین می‌کنند.

 در پاسخ‌هایی که در بخش ششم برای سوالات در نظر گرفته شده‌اند تمام گزینه‌ها تجزیه و تحلیل شده‌اند. در طرف دیگر کتاب نیز آزمون‌هایی قرار دارند که در چارچوب آزمون‌های تیزهوشان طراحی شده‌اند و هر یک از آن‌ها ۴۰ سوال را در خود جای داده‌اند. این آزمون‌ها به دانشآموزان کمک می‌کنند تا آموخته‌های خود را بسنجند و درک درستی از توانایی ‌ها و ضعف‌های خود به دست‌ آورند. در ضمن برای هر ۱۰ آزمون برگه‌‌هایی فراهم شده ‌است تا دانش‌آموزان برای پاسخ دادن به سوالات از آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین دانش‌آموزان باید این برگه‌ها را از کتاب جدا کنند و جواب سوالات را روی برگه‌ها بنویسند و به این ترتیب گمان کنند که در جلسه امتحان هستند‌. بعد از طرح سوالات بلافاصله جواب‌های آن‌ها در کتاب ارائه شده‌ است که به صورت مفصل به توضیح سوالات می‌پردازند. همچنین در کتاب نامبرده افزون بر پرسش‌های تالیفی نمونه سوالات امتحان‌های گاج ، نمونه سوالات آزمون‌های ورودی مدارس نمونه، نمونه سوالات المپیادهایی که در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شوند نیز ارائه شده ‌است.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML