سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج

میانگین: 5 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۰٬۰۰۰

سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج

یکی از بهترین کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج تألیف شده برای دانش‌آموزان دبستان کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم است. مطالعه این کتاب در افزایش تسلط دانش‌آموزان بر مطالب کتاب درسی و کسب نمرات بالا تأثیر دارد. این کتاب جنبه‌های آموزشی مختلفی دارد و علاوه بر مباحث آموزشی به سؤالات تشریحی و تستی نیز پرداخته است. به نوعی می‌توان گفت کتاب سیر تا پیاز سه کتاب را در یک جلد جمع‌آوری کرده است. یکی از بی‌نظیرترین مجموعه کتاب‌های کمک درسی مطالعات اجتماعی به شمار می‌رود. ارائه راهکارهای متنوع و جدید توسط مؤلف کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با نحوه طراحی پرسش‌های تشریحی و تستی است. در واقع شما می‌توانید تنها با این کتاب پایه خود را تقویت نموده و جهت پاسخگویی به هر نوع سؤال آماده شوید. تألیف کتاب در ابعاد گوناگون آموزشی و گردآوری سؤالات متنوع به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا برای شرکت در هر امتحان و آزمون آماده شوند.

مشخصات کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم انتشارات  گاج

کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج از ابتدا تا انتهای کتاب حاوی نکات مهم درسی است که در کتاب درسی پنهان شده‌اند. این کتاب نه تنها برای امتحانات کلاسی و پایان ترم بلکه برای شرکت در آزمون‌های مختلف طراحی شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب می‌توان به شیوه طراحی آن اشاره کرد که متناسب با هر سطح علمی است و دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به توانایی و برنامه‌های خود به گونه‌ای از آن بهره‌مند شوند. 

وجود درس‌نامه و سؤالات تشریحی و تستی این کتاب را به یکی از کامل‌ترین ابزار آموزشی تبدیل نموده و می‌توان به‌صورت دقیق و آسان تمام مفاهیم، اصطلاحات و تعاریف موجود را متوجه شد. تمامی موضوعات طبقه‌بندی شده هستند و از روی سرفصل‌های کتاب درسی به‌صورت مرتب چیده شده‌اند. در طول کتاب از تصاویر مختلف، کادرهای آموزشی و نکات تستی استفاده شده که مطالعه آنها در تثبیت مطالب بسیار نقش دارند. دانش‌آموزان می‌توانند در این کتاب با طراحی انواع سؤالات تستی و آشنا شوند و با اعتماد به نفس کامل به سؤالات جدید پاسخ دهند. ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

  • درس‌نامه کامل، دقیق و خط به خط ارائه می‌شود. 

  • سؤالات تستی و تشریحی از تعداد کافی برخوردار هستند. 

  • مطالب آموزشی و سؤالات به طور کامل کتاب درسی را در بر می‌گیرند. 

  • الگوی استاندارد و منسجم جهت ارتقای پیشرفت تحصیلی است. 

  • نمرات دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.

ساختار کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی6 گاج

کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج با توجه به وجود سه بخش اصلی درس‌نامه، سؤالات تشریحی و سؤالات تستی از بهترین منابع کمک آموزشی محسوب می‌شود. تمامی بخش‌ها به‌صورت مجزا از یکدیگر قرار داده شده‌اند که در عین حال با یکدیگر مرتبط هستند. بخش‌های مختلف کتاب عبارت‌اند از:

1- مبحث درس‌نامه

در کتاب مطالعات اجتماعی ششم سیر تا پیاز به‌صورت دقیق و موشکافانه به سرفصل‌های کتاب درسی پرداخته شده است. برای درک بهتر مطالب از کادرهای رنگی برای نشان دادن نکات مهم استفاده شده است. این کادرها توجه دانش‌آموزان را به خوبی جلب می‌کند و در ذهن آنها ماندگار می‌ماند. در هر پاراگراف مطالب به‌صورت خط به خط و با بیان شیوا و ساده توضیح داده شده‌اند. پس از هر پاراگراف مثال‌ها و سؤالات مربوط به آن قرار داده شده که پاسخ‌های آنها نیز به‌صورت تشریحی بیان شده‌اند. این موضوع کمک می‌کند دانش‌آموزان با سؤالات قسمت مطرح شده آشنا شوند. علاوه بر نکات و سؤالات در انتهای بخش آموزش جداول یا نمودارهایی را خواهید دید که خلاصه‌ای از مطالب مهم را در بر می‌گیرند. مطالعه این جداول برای قبل از امتحان یا حاضر شدن در کلاس بسیار کاربرد دارند.

خلاصه فصل اول سیر تا پیاز مطالعات ششم گاج
خلاصه فصل اول سیر تا پیاز مطالعات ششم گاج

2- پرسش‌های تشریحی

انواع نمونه سؤالات امتحانی تألیف شده و آموزش و پرورش در این بخش قرار گرفته‌اند. این سؤالات جهت تسلط بهتر دانش‌آموزان بر مطالب کتاب درسی و برای آماده شدن در امتحانات کلاسی و پایان ترم قرار گرفته‌اند. سبک طراحی سؤالات بسیار متنوع بوده و شامل جای خالی، کامل کردن جدول، کوتاه و بلند جواب، درست و نادرست، وصل کردنی و چند گزینه‌ای هستند. در واقع شما می‌توانید با هر نوع سبک سؤالات آشنا شوید. پس از اتمام سؤالات با پاسخ‌نامه تشریحی آنها در انتهای بخش مواجه می‌شوید. جواب سؤالات به‌صورت کامل توضیح داده شده‌اند و می‌توان نکات امتحانی مهمی از آنها دریافت کرد. در این بخش آزمون نوبت اول و نوبت دوم نیز طراحی شده که پرداختن به آن دانسته‌های دانش‌آموزان را محک می‌زند.

3- پرسش‌های چهار گزینه‌ای

سومین بخش از کتاب دارای انواع پرسش‌های چهار گزینه‌ای اعم از تست‌های تألیفی، المپیاد، تیزهوشان، نمونه دولتی و دیگر آزمون‌های معتبر هستند. تعداد تست‌ها به اندازه‌ای هستند که دانش‌آموزان می‌توانند متوجه تمام مطالب کتاب درسی شوند. این تست‌ها کمک می‌کنند با شگردهای تست‌زنی آشنا شوید و سرعت عمل خود را در حل تست‌ها افزایش دهید. پرسش‌های چهار گزینه‌ای دارای پاسخ‌نامه تشریحی در انتهای بخش هستند. گزینه صحیح سؤالات به‌صورت کامل مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. در صورت لزوم سایر گزینه‌های برخی از سؤالات نیز بررسی می‌شوند تا ابهامی برای دانش‌آموزان باقی نماند. برای دانش‌آموزان قوی به طراحی سؤالات دشوار نیز پرداخته شده است. این سؤالات می‌توانند سطح علمی شما را افزایش دهند و برای شرکت در آزمون‌های مختلف آماده می‌شوید. نکاتی که در متن کتاب درسی پنهان شده‌اند در سؤالات تستی به‌صورت آشکار آورده شده‌اند.

مزایا و کاربرد کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج

کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی ششم گاج مزایای زیادی دارد که آن را نسبت به بسیاری از منابع کمک آموزشی متمایز کرده است. وجه تمایز این کتاب با دیگر منابع پوشش دادن تمام مطالب کتاب درسی در قالب آموزش‌ها و سؤالات تشریحی و تستی است. بسیاری از منابع این مطالب را به‌صورت مجزا در جلدهای مختلف تألیف نموده‌اند. با این حال شما می‌توانید با تهیه این کتاب در واقع سه کتاب داشته باشید. علاوه بر دانش‌آموزان پایه ششم دبستان، معلمان و والدین می‌توانند از آموزش‌ها و نکات این کتاب الگوبرداری کنند و روند آموزشی خود را بهبود ببخشند. همچنین می‌توان جهت طراحی سؤالات از پرسش‌نامه کتاب نهایت استفاده را برد. کامل بودن کتاب موجب شده تا به‌عنوان خودآموز مورد استفاده قرار گیرد و دانش‌آموزان بتوانند عقب‌افتادگی‌های تحصیلی خود را جبران نموده و به هم‌کلاسی‌های خود برسند. همواره توصیه می‌شود برای آن که حداکثر استفاده را از کتاب ببرید در طول سال تحصیلی به مطالعه آن بپردازید.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML