شیمی جامع کنکور مهروماه

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۲۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۳۶٬۰۰۰

شیمی جامع کنکور مهروماه

درس شیمی از مهم‌ترین دروس تخصصی رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک است که میزان درصد آن بر رتبه نهایی کنکور بسیار مؤثر است. انتشارات مهروماه با انتشار کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه منبعی در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور قرار داده که می‌توانند به آمادگی حداکثری برسند. این کتاب شامل کتابنامه و تست بانک بوده که به طور مفصل به ارائه درس‌نامه و سؤالات موردنیاز پرداخته است.

کتاب برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تألیف شده و تمام مطالب آموزشی در راستای کتاب‌های درسی این پایه‌ها هستند. این کتاب برای کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه، داوطلبان کنکور رشته‌های ذکر شده، معلمان و مشاوران آموزشی مناسب است. این کتاب بسیار محبوب و پرفروش بوده و با ویرایش جدید به چاپ رسیده است. 

مشخصات و ویژگی‌های شیمی جامع کنکور انتشارات مهروماه

از مشخصات کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه می‌توان به پوشش دادن درس‌نامه، بانک تست، آزمون عبارات، پاسخ‌نامه و پیوست اشاره کرد. ویژگی‌های کتاب خوانندگان را با اهمیت و ارزش آن آشنا می‌کند و متوجه پربار بودن شیمی جامع کنکور مهروماه می‌شوند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  •    مباحث آموزشی و تست‌ها به‌صورت طبقه‌بندی و میکرو طبقه‌بندی تدوین شده‌اند.

  •    بر اساس ترتیب آموزشی به چیدمان تست‌های تألیفی و کنکوری پرداخته شده است.

  •    تست‌های جذاب و ایده دار برای دانش‌آموزان قوی طرح شده‌اند.

  •    در بسیاری از تست‌ها به ویژه تست‌های هایپر، استراتژی آورده شده است.

  •    برای حل مسائل ترفندها و شگردهای محاسباتی ارائه شده است.

  •    تمام عبارات در پاسخ‌های تشریحی بررسی می‌شوند.

  •    آزمون عبارات دارای نکات جذاب و پرتعداد هستند.

درس‌نامه شیمی جامع مهروماه

درس‌نامه کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه به‌صورت کامل و جامع تدوین شده و تمام مفاهیم و مباحث کتاب درسی شیمی را شامل می‌شود. درس‌نامه به‌صورت درس به درس تألیف شده و دارای بازدهی بالایی است. در این کتاب 10 فصل وجود دارد که 3 فصل متعلق به کتاب شیمی پایه دهم، 3 فصل متعلق به کتاب شیمی پایه یازدهم و 4 فصل متعلق به کتاب شیمی پایه دوازدهم است. ترتیب فصل‌ها رعایت شده و مطالب کتاب درسی در آنها بررسی شده‌اند. علاوه بر مطالب آموزشی در بین آنها مثال‌هایی به چشم می‌خورند که جهت تفهیم بهتر در کتاب به ‌کار رفته‌اند. 

درسنامه شیمی جامع مهروماه

برای آن که دانش‌آموزان بتوانند در زمان کم بخش موردنظر خود را پیدا کنند، در ابتدای شروع هر درس شماره صفحات مربوط به کتاب درسی در آن ذکر شده است. در صفحه اول هر درس با لحن صمیمی و دوستانه به توضیح کوتاه و مختصری از مفاهیم اصلی و کلیدی پرداخته شده است. نویسنده کتاب مانند برخی از کتاب‌های آموزشی به شرح مطالب خارج از کتاب و فراتر از آن نپرداخته و تنها کتاب درسی را به شیوه دیگری بیان کرده است. به کار رفتن تصاویر رنگارنگ در این بخش از کتاب مخاطب را خسته نمی‌کند و همچنان اشتیاق آن را برای مطالعه حفظ می‌کند.

تست شیمی جامع کنکور مهروماه

بخش دوم کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه شامل مجموعه‌ای از تست‌ها است که تعداد آنها به 2640 می‌رسد. تست‌ها دارای 4 گزینه هستند و به‌صورت دسته‌بندی زیر طراحی شده‌اند:

1-تست‌های آموزشی

این تست‌ها به‌صورت تألیفی طراحی شده و هدفمند هستند. این تست‌ها بلافاصله پس از درس‌نامه قرار گرفته‌اند و مبحث بندی شده‌اند. در طراحی این گونه تست‌ها از تصاویر، نمودارها و شکل‌های کتاب استفاده شده که بسیار مورد اهمیت هستند.

2-تست‌های مروری

زمانی به سراغ تست‌های مروری بروید که درس‌نامه را به‌صورت کامل مطالعه کرده و تست‌های آموزشی را پاسخ داده‌اید. این تست‌ها برای جمع‌بندی و مرور مباحث هر فصل تنظیم شده‌اند. در پایان هر فصل از پاسخ دادن به این تست‌ها غافل نشوید چرا که شما را برای مطالعه فصل بعد آماده می‌کنند.

3-تست‌های هایپر

در انتهای هر فصل تست‌هایی مشاهده می‌شوند که سطح آنها متوسط به بالا و سخت است. دانش‌آموزانی که احساس می‌کنند در درس شیمی قوی هستند و توانایی پاسخ به اکثر سؤالات را دارند می‌توانند به این بخش مراجعه کنند. دانش‌آموزان با جواب دادن به این تست‌ها می‌توانند خود را به چالش بکشند.

4-تست‌های کنکور

آشنایی با تست‌های کنکور برای دانش‌آموزان بسیار مهم است. با حل کردن این تست‌ها با نحوه طراحی سؤالات کنکور سراسری آشنا خواهید شد. تست‌های این بخش بسیار کامل هستند و کنکورهای سراسری رشته‌های علوم تجربی و ریاضیات در 20 سال اخیر را شامل می‌شوند. به‌طوری‌که تست‌ها از کنکور سال 1380 تا 1400 جمع‌آوری شده‌اند.

تعداد تست ها و سوالات

پایه

فصل

عنوان

تست

 

دهم

1

کیهان، زادگاه الفبای هستی

293

2

ردپای گازها در زندگی

176

3

آب، آهنگ زندگی

217

 

یازدهم

4

قدر هدایای زمینی را بدانیم

295

5

در پی غذای سالم

284

6

پوشاک نیازی پایان ناپذیر

119

 

7

مولکول های در خدمت تندرستی

232

 

دوازدهم

8

آسایش و رفاه در سایه شیمی

296

9

شیمی جلوه ای از زیبایی، هنر و ماندگاری

90

10

شیمی مسیری به سمت آینده ای روشن تر

140

کنکور سراسری ریاضی 98

35

کنکور سراسری تجربی98

35

خارج از کشور ریاضی98

35

خارج از کشور تجربی98

35

مجموع

2282

آزمون شیمی جامع کنکور مهروماه

بخش دیگری از سؤالات در قالب آزمون طراحی شده که در پایان هر فصل قابل مشاهده هستند. از مفاهیم و نکات کلیدی درس‌نامه و تست‌ها عبارات مهمی به‌صورت سؤالات صحیح و غلط طراحی شده‌اند. افرادی که درس‌نامه را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده و تست‌های مربوطه به غیر از تست‌های هایپر را پاسخ دهند می‌توانند با شرکت در این آزمون‌ها به رتبه بیش از 50 درصد برسند. 

دانش‌آموزان قوی در صورت پرداختن به تست‌های هایپر نیز می‌توانند به درصد بسیار بالاتر حتی تا 100 درصد دست پیدا کنند. به این ترتیب کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه برای تمام دانش‌آموزان کاربردی است و از بهترین منابع کنکور به شمار می‌آید. تعداد سؤالات کتاب اعم از تست‌های چهار گزینه‌ای و آزمون‌ها به شرح زیر هستند:

  •    پایه دهم: 809 سؤال

  •    پایه یازدهم: 881 سؤال

  •    پایه دوازدهم: 950 سؤال

پاسخ‌نامه شیمی جامع کنکور مهروماه

پس از تست‌ها و آزمون‌ها با پاسخ‌نامه کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه مواجه می‌شوید که به‌صورت کاملاً تشریحی است. پاسخ تمام سؤالات به‌صورت دقیق و تشریحی ذکر شده‌اند و در کنار آنها کادرهای آموزشی متعددی دیده می‌شوند. جامع بودن پاسخ‌نامه این کتاب موجب می‌شود تا پروسه یادگیری و تفهیم مطالب ارتقا داده شوند و دانش‌آموزان اشکالات خود را شناسایی و برطرف کنند. افزایش مهارت تست‌زنی از دیگر ویژگی‌های این بخش است. 

پیوست‌های شیمی جامع کنکور مهروماه

در انتهای کتاب عنوانی به نام پیوست وجود دارد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند به موارد پراکنده در کتاب‌های درسی هر سه پایه به‌صورت یک جا دسترسی داشته باشند. پیوست‌ها عبارت‌اند از:

  •    تدابیر و ترفندهای محاسباتی در حل مسائل شیمی

  •    معادله واکنش‌های کتاب شیمی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم

  •    چهل فرمول طلایی شیمی

  •    ترکیب‌های ارائه شده کتاب درسی به همراه ویژگی‌های مرتبط

  •    جدول پتانسیل‌های کاهشی استاندارد

  •    جدول آنتالپی پیوندها

  • جدول دوره‌ای عناصر

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML