فلسفه دوازدهم میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۳۵٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۶۸٬۰۰۰

فلسفه دوازدهم میکرو گاج

کتاب فلسفه دوازدهم میکرو گاج شامل درسنامه و پرسش‌های امتحانی و سوالات آزمون سراسری است به همین خاطر برای کسب آمادگی در امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری می‌توان از این منبع استفاده کرد. در آغاز هر درس درسنامه قرار دارد و پس از درسنامه، پرسش‌های امتحانی درج شده‌اند و در انتها نیز سوالات تستی ارائه شده‌اند. فلسفه دوازدهم میکرو گاج برای ارتقا تسلط دانش‌آموزان در کنکور ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به رشته تحریر در آمده است.

نويسندگان این کتاب حیدر جلالی و ابراهیم امینی هستند. این اثر علمی دارای تنوع رنگ بالایی است همچنین صفحه‌آرایی جالبی دارد. در نگارش درسنامه نیز رنگ‌های مختلفی استفاده شده است که از یکنواختی متن کتاب و خستگی در زمان مطالعه جلوگیری می‌کند. صفحات محصول آموزشی فوق دارای کاغذ سفید هستند. این کتاب حجم زیادی ندارد و حمل آن سخت نیست.

کتاب فلسفه دوازدهم میکروگاج یک منبع مناسب برای مطالعه در طول سال تحصیلی است همچنین برای بررسی کردن محتوای کتاب درسی، کتابی ارزشمند است. درسنامه کتاب فوق حجم زیادی دارد و به همین علت برای مطالعه در زمان جمع‌بندی منبع مناسبی نمی‌باشد. نکات کنکوری کمتر در درسنامه مشاهده می‌شوند و توصیه می‌شود به عنوان منبع اول برای آمادگی در کنکور سراسری مطالعه نشود. بهتر است دانش‌آموزان کتابی را برای منبع اول خود در نظر بگیرند که بیشتر به نکات کنکور بپردازد.

نام

فلسفه دوازدهم میکرو گاج

پایه

دوازدهم

رشته تحصیلی

علوم انسانی

دروس مرتبط

فلسفه دوازدهم

نویسندگان

ابراهیم امینی، حیدر جلالی

نحوه ارائه درسنامه

مفصل

تست کنکور 

دارد

سوال سطح بندی شده

ندارد

پرسش تشریحی

دارد

تست علامت دار

ندارد

 

درسنامه

فلسفه دوازدهم میکرو انتشارات گاج از درسنامه‌های کاملی تشکیل شده است . نکات کتاب درسی در این درسنامه‌ها بیان شده و طبقه‌بندی شده‌اند. در بعضی از درسنامه‌ها نیز نکاتی افزون بر نکات درسی ارائه شده است. برای برقراری ارتباط با مخاطب از لحن رسمی در این کتاب استفاده شده است و در اغلب قسمت‌های کتاب از لحنی ساده برای بیان مطالب آموزشی بهره گرفته شده است. 

در درسنامه به وسیله جدول‌ها و نمودارها مباحث مختلف دسته‌بندی شده‌اند هرچند بیشتر مطالب آموزشی در متن قرار گرفته‌اند. برای نمونه در درس پنجم نظرات و بینش متفکران غربی خلاصه‌وار در جدول ذکر شده است. درسنامه این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که برای مطالعه تحلیلی، دارای محتوای مفیدی است؛ زیرا اغلب در این کتاب مطالب و مباحث به صورت پایه‌ای و عمیق بررسی شده‌اند. در کتاب فلسفه دوازدهم میکرو گاج کمتر به نکات کلیدی که برای موفقیت در کنکور ضروری هستند اشاره شده است.

در درسنامه  نویسنده به طور مفصل مباحث آموزشی را توضیح داده است و همین موضوع حجم درسنامه را افزایش داده است. با توجه به حجم درسنامه، مثال‌های ارائه شده در این بخش به اندازه کافی نیست ولی اغلب مثال‌ها ایده‌های جدیدی را بیان کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب فلسفه دوازدهم میکرو گاج این است که هم برای کسب نمره بالا در آزمون‌های نهایی مطالعه آن مفید است و هم برای این‌ که دانش‌آموزان بتوانند درصد بالایی از سوالات کنکور را پاسخ دهند یک منبع مناسب است. در این محصول آموزشی علاوه بر قسمت‌های تحلیلی، بخش‌هایی وجود دارند که که برای موفقیت در امتحانات نهایی مفید هستند. برای نمونه در کتاب فوق بخشی وجود دارد که تمرین‌ها و سوالات کتاب درسی را به صورت تشریحی پاسخ می‌دهد و با توجه به این که در کتاب درسی برای این تمرین‌ها پاسخی ارائه نشده است این بخش برای کسب نمره بالا در امتحانات نهایی به دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند.

در درسنامه مربوط به بعضی از درس‌ها قسمتی وجود دارد تحت عنوان «خوب است بدانیم» که تعدادی از مطالبی که خارج از متن کتاب درسی است در این بخش گنجانده شده‌اند. این مطالب خارج از کتاب درسی شاید در آزمون سراسری و آزمون‌های نهایی کارآیی نداشته باشند اما به یادگیری بیشتر مطالب درسی کمک می‌کنند. درسنامه بر اساس تست‌های تالیفی گردآوری شده است؛ بنابراین با مطالعه درسنامه دانش‌آموزان می‌توانند به سوالات تالیفی پاسخ دهند.

سوالات تستی

 کتاب فلسفه 12 میکرو گاج فاقد آزمون سراسری است و همچنین برای سنجش دانش‌‌آموزان آزمون جامع نیز ندارد. ولی در بخش سوالات تستی، نمونه سوالات کنکور قرار گرفته‌اند. به علاوه در قسمتی از کتاب که سوالات تشریحی ارائه شده‌اند نمونه سوالات امتحانات نهایی نیز وجود دارند که دانش‌آموزان می‌توانند از این سوالات برای آمادگی بیشتر در آزمون‌های نهایی استفاده کنند. به دلیل این که این کتاب کمک آموزشی هم برای موفقیت در کنکور و هم برای کسب آمادگی در امتحانات پایان نوبت تالیف شده است بنابراین سوالات تستی آن به اندازه کافی می‌باشند. نویسنده انواع مختلفی از سوالات را در این کتاب جمع‌آوری کرده است که عبارتند از:

  •    پرسش‌های تشریحی
  •    پاسخ کوتاه
  •    سوالات جای خالی
  •    پرسش‌های درست و نادرست
  •    سوالات چهارگزینه‌ای
  •    امتحان تستی مربوط به هر درس

سوالات تستی که در کتاب فلسفه دوازدهم میکروگاج وجود دارند هم سطح درسنامه هستند یعنی پرسش‌های تحلیلی می‌باشند. همچنین برخی از سوالات نیز سطحی بالاتر از آزمون سراسری دارند و وجود این پرسش‌ها می‌تواند برای پاسخ دادن به درصد بالایی از سوالات آزمون‌های آزمایشی مفید باشند.

تست فلسفه 12 میکرو گاج

 پاسخ این پرسش‌ها ممکن است در کنار سوال ارائه شود و یا پس از طرح سوالات بیان شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که جواب دادن به سوالات بدون در نظر گرفتن جواب‌های کتاب سخت باشد. به عنوان مثال در مورد سوالات تشریحی، جواب‌ها در زیر سوالات قرار گرفته‌اند و برای جواب دادن به پرسش‌ها فضایی وجود ندارد.

در مورد سوالات کوتاه، پرسش‌ها بدون هیچ فاصله‌ای در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و برای جواب دادن به این پرسش‌ها، دانش‌‌آموز به برگه‌ای جداگانه نیاز دارد. در قسمت پرسش‌های درست و نادرست، صرفا به صحیح یا نادرست بودن جواب اکتفا شده است و علت درست یا نادرست بودن جواب بیان نشده است. این مشکل در نحوه پاسخ‌دهی به سوالات تستی نیز وجود دارد به عبارت دیگر تنها در مورد بعضی از سوالات نویسنده به تحلیل و بررسی پاسخ پرداخته است. در بیشتر قسمت‌های پاسخنامه فقط به جواب سوال پرداخته شده است و به مطالب انحرافی و نکات کنکوری اشاره‌ای نشده است.

سخن پایانی

 با استفاده از کتاب فلسفه دوازدهم میکرو گاج دانش‌آموزان پایه دوازدهم می‌توانند با استفاده از درسنامه مفصل کتاب مورد نظر و همچنین تکیه بر انواع پرسش‌های تستی، درست  نادرست، سوالات تشریحی و پرسش‌های پاسخ کوتاه، خود را برای آزمون‌های مختلف به خصوص آزمون سراسری آماده کنند. در این کتاب سعی شده‌ است که بخش‌های نامفهوم و دشوار با بیانی ساده توضیح داده شوند تا داوطلبان با خواندن آن‌ها بتوانند مطالب مختلف فلسفه را یاد بگیرند.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML