فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

میانگین: 3.9 (7 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۲۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۳۶٬۰۰۰

فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

فلسفه و منطق از دروس مهم پایه علوم انسانی به شمار می‌رود که نیاز به مطالعه فراوان دارد. این درس در کنکور از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کسب امتیاز معقول در کنکور تأثیر بالایی در بهبود رتبه‌بندی خواهد داشت. در این زمینه کتاب‌های فوق‌العاده مناسبی طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور را برای پاسخگویی در آزمون‌ها آماده می‌کنند. 

کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه منبع بسیار مهم و کاملی از این درس است که بخش‌های بسیار مختلفی دارد. با مطالعه این کتاب می‌توانید اطلاعات بسیار جامعی از تست‌های تکمیلی، نکات مهم و جزئیات این دروس به دست آورید. این کتابنامه از بخش مقدمه، درس‌نامه و تمرین تشکیل شده است که در ادامه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

مشخصات تکمیلی بانک تست فلسفه و منطق جامع کنکور انتشارات مهروماه

مباحث کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه شامل درس‌نامه کوتاه و خلاصه‌وار به‌صورت درخت دانش، تست‌های متنوع و پاسخ‌نامه کامل و جامع است. دیگر اطلاعات کتاب عبارت‌اند از:

مقدمه فلسفه و منطق جامع انتشارات مهروماه

مقدمه کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه با لحن کاملاً دوستانه و صمیمی تألیف شده است که بین مؤلف و خوانندگان تعامل خوبی برقرار می‌کند. در آغاز مقدمه یک نامه از سارتر آورده شده که مؤلف آن را تفسیر کرده است. تفسیر نامه در راستای اهداف کتاب است و خوانندگان را در همان وهله اول مطلع و آماده می‌کند. در ادامه یک درخت دانش رسم شده که به معرفی درس‌نامه‌ها به‌صورت خلاصه و کوتاه در یک نیم‌صفحه می‌پردازد. 

درس‌نامه فلسفه و منطق انتشارات مهروماه

در مقدمه کتاب به‌صورت مختصر در قالب یک درخت دانش به مباحث درس‌نامه پرداخته شده تا دانش‌آموزان یک آمادگی نسبی با آن داشته باشند. درس‌نامه از مهم‌ترین مباحث کتاب است که در راستای کتاب درسی فلسفه و منطق تألیف شده و از پرداختن به جزئیات و حواشی خودداری شده است. درس‌نامه که با عنوان آموزش نیز در کتابنامه معرفی می‌شود به آموزش این دروس و تفهیم آنها پرداخته است تا دانش‌آموزان را برای جواب‌دهی به سؤالات و تست‌ها آماده کند. برای هر درس یک درخت دانش جداگانه طراحی شده که مباحث آن تنها در نیم صفحه توضیح داده است. 

ناگفته نماند که تمرکز اصلی کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه بر روی درس‌نامه نیست و در دیگر کتاب‌های مهروماه به‌صورت مفصل درباره دروس بحث شده است. درس‌نامه‌های منطق از درس‌نامه‌های فلسفه خلاصه‌تر هستند. به‌طوری‌که بخش‌های طولانی‌تر را می‌توان در قسمت درس‌نامه فلسفه مشاهده کرد. با توجه به این که درس نامه‌ها خلاصه و کوتاه هستند در کنار آنها از جداول و نمودارهای خطی استفاده شده که نکات مهم و خلاقانه‌ای را ذکر کرده‌اند. 

 

تصویر
منطق جامع مهروماه

 

ویژگی درس‌نامه این کتاب خلاصه خوانی برای داوطلبان کنکور است که فرصت کمی برای مطالعه کل دروس دارند و تنها می‌خواهند با نکات مهم کتاب آشنا شوند. با این تفاسیر پیشنهاد می‌شود حتماً کتاب درسی فلسفه و منطق را در کنار این کتابنامه مطالعه کنید. این کتابنامه برای معلمان گزینه بسیار خوبی است تا یک طرح کلی از این دروس را به دانش‌آموزان ارائه دهند. در درس‌نامه بخش‌هایی مانند حل مسئله، حل تمرین، حل مثال و مانند آن به چشم نمی‌خورد و تنها بخش کوتاهی از کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. 

این کتاب برای مطالعه درس فلسفه و منطق مناسب نیست و تمرکز اصلی آن بر روی تمرین و تست‌زنی است؛ بنابراین حتماً از کتاب‌های کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه که دارای درسنامه کامل هستند استفاده کنید تا بتوانید به تمرین‌ها پاسخ دهید. در کتابنامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه به صورت مفصل به مباحث درس‌نامه پرداخته شده است.

تست فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

هدف اصلی مؤلف از جمع‌آوری و ارائه کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه تمرین و تقویت مهارت تست‌زنی است. بخش تست یا تمرین مهم‌ترین و طولانی‌ترین قسمت از کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه به شمار می‌رود. در این بخش 4106 تست وجود دارد که 31 درس فلسفه و منطق را پوشش می‌دهند. تعداد تست‌ها نشان می‌دهند که از تمام نکات کتاب درسی به طراحی تست و تمرین پرداخته شده و چیزی از قلم نیفتاده است. به جرئت می‌توان گفت این کتاب به‌عنوان کامل‌ترین منبع تست‌زنی فلسفه و منطق به شمار می‌رود. در جای جای این کتاب بخش حل تمرین‌های متفاوت و کاملی را می‌توان مشاهده کرد که پاسخ آنها به‌صورت تشریحی آورده شده‌اند.

 

تصویر
تلکتاب منطق جامع مهروماه

از انواع تست‌های طراحی شده در این کتاب می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •    تست جای خالی

  •    تست صحیح و غلط

  •    تست مصداقی

  •    تست مفهومی ساده

  •    تست حفظی

از مزایای این قسمت می‌توان به رعایت ترتیب تست‌ها مطابق با کتاب درسی اشاره کرد. تست‌های مربوط به هر درس از ابتدای کتاب درسی آورده شده و سپس به سراغ درس بعدی می‌رود. کتاب منطق طی سال‌های اخیر دچار تغییر شده است. همچنین تست‌های آزمون‌های گذشته به سختی در این کتاب آورده شده‌اند و تاریخ آنها مشخص نیست. علاوه بر تست‌های کنکور سال‌های گذشته به جمع‌آوری تست‌های آزمون‌های قلم‌چی در این بخش پرداخته شده است. 

تعداد تست ها و سوالات

پایه

درس

عنوان

تست

 

1

منطق ترازوی اندیشه

170

2

لفظ و معنا

180

3

مفهوم و مصداق

194

4

انواع و شرایط تعریف

202

5

اقسام استدلال و کاربردهای آن

244

 

منطق دهم

6

قضیه جمعی

177

7

احکام قضایا

302

8

قیاس اقترانی

247

9

قضیه شرطی و قیاس استثنایی

187

10

سنجشگری در تفکر

151

 

 

 

 

فلسفه یازدهم

1

چیستی فلسفه

121

2

ریشه و شاخه های فلسفه

97

3

آغاز تاریخی فلسفه

106

4

فلسفه و زندگی

112

5

زندگی بر اساس اندیشه

124

6

امکان شناخت

104

7

ابزارهای شناخت

113

8

نگاهی به تاریخچه معرفت

137

9

چیستی انسان

104

10

انسان، موجود اخلاق گرا

102

 

 

 

 

فلسفه دوازدهم

1

هستی و چیستی

106

2

جهان ممکنات

87

3

جهان علی و معلولی

96

4

کدام تصویر از جهان؟

78

5

خدا در فلسفه 1

97

6

خدا در فلسه 2

93

7

عقل در فلسفه 1

83

8

عقل در فلسه 2

91

9

آغاز فلسفه در جهان اسلام 1

112

10

فلسفه در جهان اسلام 2

95

11

دوران متاخر

93

مجموع

4106

پاسخ‌نامه فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه

قسمت پاسخ‌نامه بسیار واضح و کامل بوده و علاوه بر توضیح پاسخ صحیح به توضیح پاسخ‌های غلط تست نیز می پردازد. البته در مواردی بسیار نادر گزینه‌های تست به صورت تک‌تک توضیح داده نشده‌اند. در برخی از پاسخ‌نامه‌های مربوط به درس منطق شاهد نمودارها و اشکالی خواهید بود که به تفهیم جواب کمک زیادی می‌کنند. از مباحث چالشی کتاب تست‌های خوب را می‌توان نام برد که خواننده را به موضوع کاملا مسلط می‌کند. پاسخ‌ها با حوصله و به‌صورت کامل نوشته شده‌اند و تنها در برخی از تست‌ها شاهد جواب‌های کوتاه و خلاصه هستیم. در این پاسخ‌نامه می‌توان نکات متعددی را شاهد بود که مدام در حال یادآوری و تفهیم دروس هستند. طراحی سؤالات در سطوح مختلف از مزایای کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مهروماه است که مناسب تمام دانش‌آموزان قوی، متوسط و ضعیف هستند. 

جمع بندی 

در انتهای کتاب آزمون‌هایی دیده می‌شود که به‌صورت جداگانه برای هر درس طراحی شده‌اند. این آزمون‌ها توسط مؤلف کتاب دارای مدت زمان برای پاسخ‌دهی هستند و برای محک زدن اطلاعات داوطلبان است. علاوه بر آن دارای پاسخ‌نامه کلیدی و تشریحی هستند که به کنکوری‌های عزیز کمک زیادی می‌کند.

نظرات کاربران