فیزیک یازدهم تجربی میکرو طبقه بندی گاج

میانگین: 4.5 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۴۹٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۵۹٬۲۰۰

قطع
تعداد صفحات
408
نوع جلد
وزن
630
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک
9786003596689

فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج

ویژگی و خرید اینترنتی کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو گاج تألیف سعید احمدی و محمد آهنگر شامل:‌ 

فیزیک یازدهم رشته تجربی میکرو گاج

هدف اصلی نویسندگان کتاب فیزیک یازدهم رشته تجربی میکرو گاج از نگارش این کتاب افزایش تسلط دانش‌آموزان برای تست زدن در امتحان‌های آزمایشی و کنکور سراسری می‌باشد. چیدمان فصل‌ها و قسمت‌های مختلف کتاب تفاوتی با کتاب درسی ندارد و مشابه آن است. برای نمونه در فصل اول کتاب نامبرده مطالب مربوط به الکتریسته ساکن ارائه شده‌ است و فصل دوم مربوط به جریان الکتریکی است و محتوای آموزشی فصل سوم نیز درباره مغناطیس و القای الکترومغناطیسی می‌باشد.

در کتاب فوق ما شاهد دو نوع فهرست هستیم. در آغاز کتاب فهرستی وجود دارد که اسم‌های مختلف فصل‌ها و شماره صفحه‌ای که هر فصل شروع می‌شود در آن ذکر شده است و فهرست دیگری نیز در ابتدای هر فصل وجود دارد که شامل بخش‌های تشکیلدهنده هر فصل می‌باشد. در هر دو فهرست اطلاعات کلی وجود دارد و جزئیات بیان نشده‌اند. مولفان در سرتاسر کتاب با مخاطبان خود بیانی رسمی دارند و کتاب در اغلب قسمت‌ها دارای لحنی رسمی است. البته در بعضی از قسمت‌ها نیز نویسنده با جملاتی صمیمی  مطالب را ارائه داده است.

اگر بخواهیم ساختار کلی کتاب را بیان کنیم هر فصل از چند قسمت تشکیل شده است که شامل درسنامه، سوالات تستی و پاسخنامه تشریحی است. 

فصل

عنوان

تعداد تست

۱

الکتریسته ساکن

۲۵۰

۲

مدارهای جریان مستقیم و جریان الکتریکی

۲۸۲

۳

القای الکترو مغناطیسی و مغناطیس

۳۲۰

 

سوالات تست سال‌های گذشته

۴۳

 

مجموع

۸۹۵

درسنامه

 درسنامه کتاب فیزیک 11 تجربی میکرو گاج به صورتی نوشته شده است که بیشتر مطالب آن برای دانش‌آموزان قابل فهم و ساده هستند؛ اما این کتاب منبع خودآموز نیست و دانش‌آموز باید در کلاس فیزیک حاضر شود و توضیحات دبیر را به خوبی گوش نماید تا درک کلی از مطالب پیدا کند و سپس با پیش زمینه‌ای که پیدا می‌کند به مطالعه این کتاب کمک آموزشی بپردازد. به عنوان مثال برای توضیح جریان الکتریکی در ابتدا گفته شده که در دوطرف رسانای فلزی اختلاف پتانسیل به وجود می‌آوریم و در انتها ذکر شده که اگر اختلاف پتانسیل در دو سر رسانای فلزی وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد اگر دانش‌آموز اطلاعات قبلی نداشته باشد علت این کار را متوجه نمی‌شود.

نکته دیگری که در مورد درسنامه فیزیک یازدهم تجربی میکروطبقهبندی لازم است گفته شود این است که ترتیب ارائه مطالب در درسنامه کتاب نامبرده با چیدمان کتاب درسی مطابقت ندارد  برای مثال در کتاب درسی نخست در مورد رئوستا توضیحاتی ارائه می‌شود و سپس مبحث نیروی محرکه الکتریکی آغاز می‌شود؛ در صورتی‌ که‌ در کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکروطبقهبندی پس از ارائه مطالبی در مورد رئوستا، مبحث محاسبه مقاومت معادل شروع می‌شود. بنابراین مولفان کتاب فوق برای ارائه مطالب از چیدمانی متفاوت از چیدمان کتاب درسی استفاده کرده‌اند.

درسنامه فیزیک 11 میکرو گاج

از ویژگی‌های مثبت درسنامه می‌توان به حجم کافی و مناسب مطالب آن اشاره کرد. در بخش درسنامه فیزیک یازدهم تجربی میکروطبقهبندی گاج به تمام مباحث موجود در کتاب درسی پرداخته شده است و موضوعی از چشم مولفان کتاب دور نمانده است؛ بنابراین پوشش جامع و کامل مطالب کتاب درسی یکی از نقاط قوت کتاب نامبرده می‌باشد.  بنابراین دانش‌آموزانی که در درس فیزیک ضعیف و یا متوسط هستند می‌توانند برای یادگیری بهتر مباحث مختلف فیزیک از این کتاب کمک آموزشی استفاده کنند.

 در بخش‌های مختلف درسنامه سوالات تستی وجود دارند که آن‌ها یا تمرین‌هایی هستند که از متن کتاب درسی انتخاب شده‌اند و یا این که نمونه سوالات کنکور سراسری هستند. این تست‌ها سوالاتی بسیارخوب هستند که با دقت انتخاب شده‌اند و برای پاسخ دادن به آن‌ها کافی است که متن درسنامه توسط دانش‌آموزان به خوبی مطالعه شود. شیوه ارائه سوالات تستی به صورت آسان به سخت است یعنی در ابتدای کتاب سوال تستی آسانی قرا دارند و هرچه به انتهای کتاب می‌رسیم تست‌ها نیز سخت‌تر می‌شوند و پاسخ دادن به آن‌ها به سادگی امکان پذیر نیست.

 نحوه ارائه مطالب آموزشی در درسنامه به صورت خلاصهوار و نکتهمحور است؛ یعنی تمام نکات مهمی که برای فهم بهتر مطالب و پاسخ دادن به تست‌ها ضروری هستند در درسنامه ارائه شده‌اند. بنابراین قالب اصلی آموزش مطالب در درسنامه به صورت نکتهمحور و خلاصه است. دانش‌آموزان برای استفاده بهتر از مطالب درسنامه بهتر است همزمان با استفاده از جزوه دبیر و متن کتاب درسی، درسنامه فیزیک یازدهم تجربی میکروطبقهبندی را نیز مطالعه کنند.

 بهترین کتاب‌های کمک آموزشی کتاب‌هایی هستند که دانش‌آموزان را برای کنکور آماده کنند تا بهترین نتایج را در آزمون سراسری کسب کنند. بنابراین باید مطالبی را ارائه دهند که دانش داوطلبان کنکور را افزایش دهد و باعث موفقیت آن‌ها شود و از ارائه مطالب بیاهمیت در آن‌ها صرفنظر شود.

سوالات تستی

پس از این‌ که مطالب فصل‌های مختلف در درسنامه به صورت نکتهوار بیان شدند سوالات تستی قرار دارند. تست‌های ارائه شده پس از درسنامه شامل دو قسمت هستند یک بخش شامل تست‌های تالیفی، تمرین‌های کتاب درسی و نمونه سوالات کنکور در سال‌های قبل از ۸۴ هستند و بخش دیگر شامل نمونه سوالات آزمون‌های سراسری ۱۲ سال اخیر می‌باشند. تعداد سوالاتی که پس از درسنامه قرار دارند کافی هستند و تمام مطالب را پوشش می‌دهند. 

دانش آموزانی که در فیزیک ضعیف هستند و یا سطح علمی متوسطی دارند می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند و بار علمی خود را افزایش دهند. سوالات تستی که در کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکروطبقهبندی وجود دارند تیپ‌های مختلفی را شامل می‌شوند که با محتوای درسنامه مطابقت دارند و چیدمان این سوال‌ها به گونه‌ای است که ابتدا تست‌های آسان قرار گرفته‌اند و به تدریج هرچه به انتهای کتاب نزدیک می‌‌شویم تست‌ها سخت‌تر می‌شوند.

 در کتاب فوق تعدادی تست طراحی شده‌‌اند که سطح علمی بالاتری نسبت به تمرین‌های کتاب درسی و تست‌های آزمون سراسری دارند و برای دانش‌آموزانی که پایه قوی در درس فیزیک دارند مناسب هستند این تست‌ها در انتهای هر فصل قرار گرفته‌اند و به اسم VBD شناخته می‌شوند. این سوالات تعدادشان کم است وعلاقهمندان به فیزیک پایه یازدهم که سطح علمی بالایی دارند می‌توانند به این سوالات پاسخ دهند.

سخن پایانی

 حجم کتاب فیزیک یازدهم تجربی میکرو انتشارات گاج با محتوای ارائه شده تناسب دارد. بررسی‌های اولیه نشان‌ می‌دهد که اشتباهات املایی و علمی در این کتاب وجود ندارند. ویژگی خاص این کتاب شیوه منحصر به فردی است که در چیدمان مطالب مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعه این کتاب بهتر است همزمان با خواندن جزوه دبیر صورت بگیرد تا دانش‌آموز بتواند بیشترین استفاده را از کتاب داشته باشد. 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML