مواجهه با نظام سرمایه داری نویسنده فیلیپ کاتلر ترجمه بهرام خیری

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۰۰٬۰۰۰

مواجهه با نظام سرمایه داری نویسنده فیلیپ کاتلر ترجمه بهرام خیری

کتاب مواجهه با نظام سرمایه داری نویسنده فیلیپ کاتلر ترجمه بهرام خیری انتشارات فوژان

سرمایه‌داری از پایان دوره فئودالیسم در دنیای غرب نظام غالب بوده است. به تدریج این نظام از انگلیس به سراسر اروپا گسترش یافت و مرزهای سیاسی و فرهنگی را در نوردید. منتقدان نظام سرمایه‌داری بر این باورند که در قرن بیستم قانون سرمایه‌داری پا به مرحله جدیدی گذاشته است و به نظام سرمایه‌داری انحصاری بدل شده است. تلاش کتاب حاضر بر این است تا با نگاهی اجمالی به توصیف فلسفه این نظام و ویژگی‌های آن، به تأثیرات و پیامدهای نظام سرمایه‌داری به عنوان پیش نیاز تئوری و عمل علوم اقتصاد مدیریت و بازاریابی بپردازد.

سرمایه داری بر اساس ۳ مفهوم اساسی یک نظام حقوق اساسی را در نظر میگیرد:

اموال ، قرارداد و قوانین حقوقی مردم در اموال خصوصی شان حق مالکیت دارند.

مردم استفاده از کالاها، خدمات و اموال با افراد دیگر وارد معامله شوند.

قراردادها تحت نظارت قوانین حقوقی هستند. هر کشوری حتی کشورهای استبدادی یک سیستم حقوقی دارند. اما در بسیاری از موارد این سیستم به امتیازها، سیاست ها، فساد و بی کفایتی آلوده شدند.

در سرمایه داری حکومتی، قانونی با قدرت های قانون گذاری، اجرایی و قضایی وجود دارد باید قوانین را اجرا کند. حاکمیت می تواند قوانینی وضع کند و با در نظر گرفتن مجازات از آنها رسید و او پشتیبانی کند.

سرمایه داری با این دیدگاه به وجود آمد که برخی از افراد جامعه سرمایه ای به صورت پول، اموال، تجهیزات و کالا دارند. این مالکان سرمایه در شروع هر نوع کسب و کاری آزادند. می توانند از بانک یا هر کسی که به ایده کسب و کارشان باور دارند درخواست وام کنند. برخی از این کسب و کارهای جدید رشد خواهند کرد و اشتغال زایی می کنند. برخی دیگر درجا می زنند. اما اصل بر این است که همه برای شروع و اداره کردن کسب و کاری آزاد هستند. مالکان آزادند کالاهای خود را تبلیغ کرده و مشتریان خود را پیدا کنند. اگر بتوانند به اندازه کافی مشتری جذب کنند که از کالا و خدماتشان راضی هستند و به دیگران نیز این کالا و خدمات را پیشنهاد میکنند، آنها در مسیر رشد و سود دهی قرار خواهند گرفت.

وقتی کارآفرینان با موانع بسیار اندک روبرو می شوند به آن سرمایه داری بازار آزاد میگوییم. یک نظام به شدت خود نظارتی فاقد مقرارت دست و پا گیر یا سوبسیدهای دولتی است. اگر کسب و کارها بتوانند مشتری جذب کنند، آن را حفظ کنند و بر شمار آنها بیافزایند موفق خواهند بود. مشتری ها هستند که تعیین میکنند کدام کسب و کارها موفق بودند. بیشتر به این بستگی دارد که شرکت مشتریانش را بشناسد تا بر اساس سلایق و نیازها عمل کند و برای مشتریان خود ارزش مستمر و تازه ای ایجاد کند.

با بزرگ تر شدن شرکت ها، آنها از صرفه جویی مقیاس سود خواهد برد: هزینه های واحد کاهش پیدا می کند زیرا هزینه های ثابتش به تعداد واحدهای کالای بیشتر تقسیم می شود. با هزینه های کمتر نسبت به رقبای کوچک تر خود و با یک نام برند قوی، میتواند سهم بازار خود را افزایش دهند. اغلب این شرکت ها با خریدن رقبای کوچک خود بزرگ می شوند

فهرست کتاب:

  1. استمرار فقر
  2. افزایش نابرابری توزیع درآمد
  3. کارگران معاصر
  4. اشتغال زایی در مقابل مکانیزه شدن
  5. شرکتها هزینه های اجتماعی خود را پوشش نمیدهند
  6. بهره برداری از محیط زیست
  7. چرخه اقتصادی و ناپایداری اقتصادی

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML