حسابان جامع کنکور میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۵۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۴۰٬۰۰۰

حسابان جامع کنکور میکرو گاج

حسابان جامع کنکور میکرو گاج که توسط انتشارات گاج به بازار عرضه شده است و از کتاب‌های مجموعه میکرو می‌باشد. در این کتاب بخش درسنامه وجود ندارد و صرفا سوالات تستی و پاسخ‌های آن‌ها در این کتاب وجود دارند. محصول آموزشی فوق مباحث مربوط به حسابان دوازدهم، ریاضی دهم و حسابان یازدهم را شامل می‌شود. در کتاب حسابان جامع کنکور میکروگاج مطالب به صورت موضوعی ارائه شده‌اند. این کتاب از ۱۲ فصل تشکیل شده است برای مثال در فصل هفتم که نکته‌های مرتبط با مثلثات را پوشش می‌دهد تمام مطالبی که در سه کتاب ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم در مور مثلثات می‌باشند در فصل هفتم کتاب فوق بیان شده‌اند.

کتاب حسابان جامع کنکور گاج فاقد پاسخنامه کلیدی است و پاسخهای تشریحی سوالات نیز در آخر کتاب ارائه شده‌اند و درسنامه این کتاب در جلد اول تحت عنوان درسنامه حسابان جامع کنکور میکرو گاج قرار دارد.شماره همه درس‌های تشکیل‌دهنده فصل‌ها در فهرست درج شده‌اند ولی شماره صفحه مربوط به پاسخ‌های تشریحی در فهرست ذکر نشده است. کتاب مورد نظر از ۶۲۲ صفحه تشکیل شده است و در این ۶۲۲ صفحه مجموعاً ۳۳۴۸ سوالات تستی ارائه شده است.

نکته جالب این است که ۱۰ فصل حسابان جامع کنکور میکرو انتشارات گاج دقیقاً مانند ۱۰ فصل بانک تست ریاضی تجربی میکروگاج می‌باشد همچنین مطالب فصل یازدهم دقیقاً در فصل ۱۵ تکرار شده است. تفاوت‌هایی بین حسابان و ریاضی تجربی وجود دارد که این تفاوت‌ها شامل مشتق و حد و پیوستگی می‌باشند که در فصل دوازدهم این مباحث ارائه شده‌اند. البته این موضوع از نقاط ضعف این کتاب به حساب می‌آید؛ زیرا دانش‌آموز برای این که بتواند مباحث مشتق را مطالعه کند در دو فصل جداگانه این مطالب وجود دارند و از انسجام کتاب می‌کاهد.

کتاب حسابان جامع کنکور میکروگاج توسط علی منصف شکری و سجاد عظمتی به رشته تحریر در آمده است. برای طراحی ظاهری جلد و صفحات کتاب دقت عمل به کار رفته است و شکل ظاهری کتاب و صفحه‌آرایی آن قابل قبول می‌باشد. مولفان تلاش کرده‌اند از عناصری در ظاهر کتاب استفاده کنند که بر جذابیت کتاب اضافه کند.

در این محصول کمک آموزشی صفحه اول هر فصل و صفحه فهرست و مقدمه کتاب مانند لوگوی اینستاگرام و توئیتر طراحی شده است. در تالیف این کتاب رنگ‌های متنوعی به کار رفته است. برای شماره‌گذاری سوالات تستی از رنگ‌های بنفش، سبز و زرد استفاده شده است که سطح‌بندی تست‌ها نیز با همین رنگ‌ها مشخص می‌شود.

برای ترسیم جداول و نمودارها نیز از چاپ رنگی استفاده شده است. البته در سوالات کنکور سراسری از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود؛ بنابراین بهتر بود از این رنگ‌ها در نمودارها و جدول‌ها استفاده می‌شد؛ هرچند به کار بردن رنگ‌های مختلف کتاب را جذاب‌تر و تاثیر آن را بیشتر می‌کند. برای تهیه این کتاب نیز از کاغذ سفید استفاده شده است که کیفیت بالایی دارد.

یکی از نقاط مثبت حسابان جامع کنکور میکروگاج فراوانی تست‌های آن است. و این تعداد سوال تستی خیلی فراتر از یک کتاب معمولی است. البته این ویژگی کتاب در مقدمه نیز ذکر شده است. در حقیقت تست‌هایی که به رنگ زرد هستند مناسب دانش‌آموزانی می‌باشند که به دنبال منبع دوم هستند همچنین سطح علمی سوالاتی که به رنگ بنفش هستند بالاتر از تست‌های زرد می‌باشد؛ بنابراین دانش‌آموزانی که سطح علمی بالایی دارند و برای یاد گرفتن حسابان قصد دارند از دو کتاب و منبع مطالعاتی استفاده ‌کنند کتاب نامبرده مناسب است و پاسخگوی همه نیازهای آن‌ها می‌باشد.

از مزیت‌های حسابان جامع کنکور میکروگاج می‌توان به سوالات تستی زیادی که در این کتاب ارائه شده است اشاره کرد همچنین وجود تست‌هایی که دارای سطح‌بندی هستند و پاسخنامه رنگی و جذاب از دیگر خصوصیات مهم کتاب فوق می‌باشد. این محصول کمک آموزشی باید در تمام طول سال تحصیلی در کنار استفاده از متن کتاب درسی و جزوه دبیر و همزمان با حضور در آزمون‌های آزمایشی مطالعه شود.

نام  

حسابان جامع کنکور میکرو گاج

پایه

دهم، یازدهم و دوازدهم

رشته تحصیلی

ریاضی

دسته بندی

سوالات تستی

درس‌های مربوط

ریاضی دهم، حسابان یازدهم و دوازدهم

درسنامه

ندارد

نمونه سوال کنکور 

دارد

سوال تالیفی

دارد

نويسندگان

علی منصف شکری و سجاد عظمتی

 

سوالات تستی

همان طور که اشاره شد کتاب نامبرده که یک بانک تست می‌باشد دارای ۳۳۴۸ سوال تستی است که از تنوع بالایی برخوردار هستند. شمار زیاد تست‌ها سبب شده است که این محصول تمامی مطالب درسی و سوالات تستی که معمولا در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری تکرار می‌شوند را شامل شود. تست‌های جمع‌آوری شده در کتاب فوق به سبک تست‌های کنکور نزدیک هستند و بر اساس کتاب درسی تالیف شده‌اند. نقطه قوت کتاب مورد نظر تست‌های سطح‌بندی شده است که در سه قسمت جدا از هم قرار دارند.

در این کتاب از سه رنگ بنفش، زرد و سبز برای نشان دادن سطح‌بندی سوالات تستی استفاده شده است. تست‌هایی که به رنگ سبز هستند مجموعا ۲۱۲۵ تست هستند و این حجم سوال به تنهایی یک کتاب کامل را تشکیل می‌دهد و اگر شما برای پاسخ دادن به سوالات تستی زمان کمی در اختیار دارید سوالاتی که به رنگ سبز هستند پاسخگوی همه نیازهای شما در ریاضی پایه و حسابان خواهند بود.

تست حسابان م12 میکرو گاج

اما اگر زمان بیشتری در اختیار دارید بهتر است سوالات زرد رنگ را نیز پاسخ دهید. تست‌هایی که رنگ زرد دارند ۷۷۵ عدد هستند و از نظر سطح علمی مشابه سوالات سبز رنگ هستند و صرفاً برای کسب آمادگی بیشتر و بالابردن مهارت خود در تست‌زنی و افزایش سرعت توصیه می‌شود این تست‌ها را نیز پاسخ دهید. به طور کلی در هر مبحثی بهتر است ابتدا سوالات سبز رنگ را پاسخ دهید و پس از آن اگر وسعت وقت داشتید به تست‌هایی که دارای رنگ زرد هستند جواب دهید.

 هرچند سوالاتی که رنگ بنفش دارند در بین سایر تست‌ها قرار دارند اما به طور کلی در آخر هر فصل در بخشی با عنوان IQ قرار گرفته‌اند. در حقیقت در بخشی که مطالب مربوط به حسابان دوازدهم قرار دارند تست‌هایی ارائه شده‌اند که بار علمی بیشتری دارند و تعداد آن‌ها ۴۵۰ تست می‌باشد. البته لازم به ذکر است که همه سوالاتی که رنگ بنفش دارند حتما سوالات دشواری نیستند حتی بدون تردید بعضی از آن‌ها تست‌های آسانی هستند.

سخن پایانی 

 در کتاب حسابان جامع کنکور گاج ابتدا تست‌های آسان قرار دارند و به تدریج تست‌ها سخت‌تر می‌شوند. نمونه سوالات کنکور در بین تست‌های دیگر قرار گرفته‌اند. سوالات همگی در مسیر کنکور و بر اساس کتاب درسی می‌باشند. تمامی مطالب درسی و نکات کلیدی در کتاب مورد نظر ذکر شده‌اند. سوالات به صورت کامل پاسخ داده شده‌اند همچنین بخش پاسخنامه به دلیل تنوع رنگ از بخش‌های جذاب می‌باشد.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML