هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی نشر چشمه

میانگین: 5 (2 رای)
  • انتشارات : چشمه
  • دسته بندی :

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۲۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۱۹۸٬۰۰۰

هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی نشر چشمه

کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی نشر چشمه

کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی نویسنده اصغر فرهادی انتشارات چشمه

در کتاب حاضر فیلمنامه های «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری»، «دایره زنگی»، «درباره ی الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» گنجانده شده است.

«اصغر فرهادی» مقدمه ی کوتاهی نیز برای این  فیلمنامه ها نوشته است:« فیلم نامه های پیش رو را که مرور می کنم، آن چه بین همه ی آن ها مشترک است و از رقص در غبار تا گذشته پررنگ و آگاهانه تر شده، چیزی نیست جز علامتِ سوال؛ علامتِ سوالی که فیلم نامه به فیلم نامه بزرگ تر و چندوجهی تر شده است.

اگر با این نوشته هایم توانسته باشم جسارتِ پرسش گری را در تماشاگرانِ فیلم هایم تقویت کنم و ترسشان را از کاشتنِ علامتِ سوال در ذهن ها بکاهم، از عمری که برای نوشتن صرف کرده ام راضی و خشنودم؛ که دنیای امروز ما بیش از آن که نیاز به مقام و مسئولِ پاسخگو داشته باشد محتاج مردمی ست پرسشگر؛ مردمی که از گذاشتنِ علامتِ سوال در برابر هر آن چه برای شان ثابت و قاطع است نهراسند.»

خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات اوست. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته است جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد.

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML