هیچ دوستی به جز کوهستان بهروز بوچانی نشر چشمه

میانگین: 4 (3 رای)
  • انتشارات : چشمه
  • دسته بندی :

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۹۵٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۸۵٬۵۰۰

هیچ دوستی به جز کوهستان بهروز بوچانی نشر چشمه

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان بهروز بوچانی نشر چشمه

بهروز بوچانی (1362)، نویسنده و مستندساز و روزنامه‌نویسِ ایرانی، خاطره‌ی دوزخ را با خود دارد. او که پیش از ترکِ ایران در حوزه‌ی محیط زیست و مسائلِ کُردها مشغول به فعالیت و نوشتن بود، ناچار شد تا ایران را به مقصد استرالیا ترک کند و این آغازِ راهی بود که از او نویسنده‌ای رنج دیده ساخت. بوچانی بعد غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی از مرگ گریخت، اما در اقدام بعدیش به دستِ گارد نیروی دریایی استرالیا دستگیر شد و همراه مهاجرانِ دیگر به جزیره‎ی مانوس فرستاده شد. او در این ناکجاآباد، که حقِ خروج از آن را نداشت و شبیه یک تبعیدگاهِ مخوف بود، نوشتن کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان را پنهانی آغاز کرد. او خاطرات و تجربه هایش را در قالبِ رمان به زبان فارسی می‌نوشت و از طریقِ پیام رسانِ واتس‌آپ برای امید توفیقیان می‌فرستاد، که در نهایت منجر به انتشارِ کتابش شد. و این‌گونه بود که ناگهان جهان از طریق ادبیات و کلمات فهمید چه بر بوچانی و دیگران رفته، کتاب برنده‌ی جایزه‌ی بسیار معتبرِ «ویکتوریا» شد اما دولتِ استرالیا اجازه نداد او برای دریافت جایزه‌اش از جزیره خارج شود. فشارِ رسانه‌ها و ستایش نشریات معتبری چون نیویورک تایمز، گاردین، واشنگتن‌پست و... نیز کتاب تکان‌دهنده‌اش را بیش از پیش مطرح ساخت و عملاً کاری کرد که او بالاخره در اواخرِ نوامبر 2019 از دوزخِ مانوس آزاد شود و به نیوزلند برود.
کتابی که در دست شماست روایتی است از مردی که چندبار مرگ را تجربه کرده و حالا با قدرتِ ادبیات، آزادی‌اش را به دست آورده. کتابی که بعید است تصاویرش را فراموش کنید...

او دربارهٔ علت پناهجویی‌اش گفته:

ایران را ترک کردم چون یک بی‌خدا هستم و ایران یک کشور دیکتاتوری مذهبی است. چون نمی‌خواستم عمر خودم را در زندان باشم از ایران به استرالیا آمدم اما آن‌ها در هر صورت من را در این جزیره زندانی کردند.


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML