پاسخ ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۹۵٬۰۰۰
- 17%
‎تومان۳۲۷٬۸۵۰

قطع
نوع جلد

پاسخ ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب پاسخ ریاضی رشته تجربی جامع کنکور تست خیلی سبز

معرفی کتاب

کتاب ریاضیات تجربی جامع تست انتشارات خیلی سبز ، در سال 1401 بازنویسی و ویرایش شد و آخرین نسخه آن به بازار آمد. این کتاب کاملا رویکرد تستی دارد و هدف موفقیت در آزمون های آزمایشی و کنکور را دنبال می کند. در این کتاب مطالبی که در کتاب های درسی ریاضی دهم ,ریاضی یازدهم و ریاضی دوازدهم به شکل پراکنده آورده است. مثلا کلیه موضوعات تابع از کتاب های درسی در فصل اول گنجانده شده است. فهرست کتاب ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز شامل شماره صفحه هر درس از هر فصل است. ضمنا در فهرست، منبع هر یک از مطالب در کتاب های درسی مشخص شده است. لحن کتاب رسمی، اما ساده و روان است و برخلاف کتاب های دیگر خیلی سبز، از لحن عامیانه و شوخی خبری نیست.

این کتاب که از سری کتاب‌های تست جامع میباشد در 18 فصل (فصل صفر تا فصل هفدهم) تنظیم شده است، که مباحث مرتبط در پایه‌های دهم,یازدهم و دوازدهم را در یک فصل گردآوری کرده است. هر فصل به چند درس تقسیم شده است که هر درس دارای درس نامه و تست‌های جداگانه است. این کتاب دارای پاسخ نامه کلیدی است و برای استفاده از پاسخنامه تشریحی باید به جلد دوم آن مراجعه کنید.

مشخصات کتاب

  • در این کتاب پاسخ نامه کتاب ریاضیات پایه دهم,یازدهم و دوازدهم  ویژه رشته تجربی که در دو جلد مجزا چاپ شده بود را آورده.
  • کتاب پاسخنامه ریاضیات جامع تجربی جلد دوم خیلی سبز به جرات جزء پرفروشترین کتاب ریاضی رشنه تجربی است.
  • شما عزیزان میتوانید این کتاب را با تخفیف ویزه و ارسال رایگان از بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور خریداری نمایید
  • جایگزین کردن تست های مباحث حذف شده با تست هایی استاندارد از نظام آموزشی جدید
  • مطابق با رویکردهای نظام آموزشی جدید
  • تطبیق کامل با منابع سازمان سنجش
  • سپس 10 دوره سوالات گزینشی و آزمایشی را آورده و در پایان سوالات کنکور چند سال گزشته را به صورت طبقه بندی شده ارائه کرده است.
  • این کتاب به هیچ عنوان کتاب های قدیمی را ویرایش  و عرضه نکرده بلکه کتاب کاملا بر اساس نظام جدید تالیف و ارائه شده است.
  • پاسخنامه ریاضیات جامع تجربی جلد دوم خیلی سبز

مشخصات پاسخ نامه ریاضیات جامع تجربی جلد دوم انتشارات خیلی سبز

اگر دنبال پاسخنامه کلیدی ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز هستید باید گفت این پاسخنامه در جلد اول کتاب ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز آمده است. پاسخنامه تشریحی به صورت مفصل در جلد دوم کتاب ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز گردآوری شده است. خوب است بدانید در پاسخنامه تشریحی تنها به نوشتن فرمول و توضیحات ساده بسنده نشده است و مراحل حل یک تست به طور کاملا صریح در این کتاب شرح داده شده است. کتاب پاسخنامه ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز در بیشتر سوالات سعی کرده است تا ضمن تفسیر سوالات، روش‌های دوم و یا میان‌برها را هم به خوانندگان نشان داده و به شکوفایی ذهن آن‌ها کمک کند. دانش‌آموزان در پاسخ‌های تشریحی این کتاب می‌توانند برخی نکات مهم درسنامه‌ها را مرور کنند. این کتاب آموزشی در نظر دارد تا ضمن دسته‌بندی موضوعات مختلف در کتاب‌های درسی ریاضیات، هم آموزش‌های تشریحی داشته باشد و هم نحوه تست‌زنی را آموزش دهد و به دلیل داشتن حجم بالای مطالب در تعداد صفحات مشخص شده به صورت کاملا فشرده تهیه شده است که در عین این فشردگی صفحه آرایی به صورت مرتب انجام شده است.

 

 

پرسش های چهار گزینه ای

ریاضیات جامع تجربی تست خیلی سبز جلد سوال علاوه بر ظاهر دلنشین و جذاب، دارای درسنامه و تست های مختلف چهارگزینه‌ای است که در بخشهایی جداگانه به بررسی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. این کتاب که به صورت جامع به ریاضیات تجربی پرداخته است این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده که با مطالعهٔ آن بتوانند در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی به درصد قابل قبولی برسند. در کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای ریاضیات تجربی جامع به مباحث این درس در پایه‌های دهم و یازدهم و همچنین دوازدهم پرداخته شده است. هدف از نگارش این کتاب تست، کسب درصد بالا در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی عنوان شده است. هر فصل دارای موضوعات خاص و مشخصی است و در نگارش هر موضوع مانند تابع از سه پایه درسی استفاده شده است.  ساده و روان بودن از مشخصات نگارشی کتاب تست ریاضیات تجربی محسوب می‌شود و هر فصل از چندین درس مجزا تشکیل شده است. کتاب کمک درسی پیش رو دارای دو جلد می‌باشد که جلد اول شامل موارد زیر است:

  1. مقدمه
  2. درس نامه
  3. تست‌ها
  4. پاسخنامه کلیدی
  5. پیوست

مقدمه

در ابتدای کتاب، مقدمات ریاضی آورده شده است. این بخش‌ها (مانند ترتیب عملیات ریاضی، مفهوم درصد، انتخاب بازهٔ جواب نامعادله، انتخاب ضابطهٔ تابع و…) پایهٔ محاسبات و حل سوالات ریاضی است. به جرات می‌توان گفت اگر دانش‌آموزی این موارد نداند، در حل 90 درصد از سوالات ریاضی به مشکل می‌خورد. در پایان آن نیز جدولی با عنوان « اشتباهاتی که باید انجام ندهیم » ارائه شده و برای دانش‌آموزان بسیار کاربردی است.

درس نامه

در اول هر درس از هر فصل، درس نامه مختصری وجود دارد. درس نامه‌ها را میتوان تا حد زیادی خودآموز دانست. این درسنامه‌ها از اصولی ترین مطالب شروع می‌کند و به ترتیب با ارائهٔ مثال‌هایی مرتبط، پیش می‌رود. برای مثال‌های درسنامه، تا حد امکان پاسخ‌های قابل فهم و کاملی ارائه شده است. این پاسخ‌ها با انجام مراحل به ترتیب، می‌تواند کمک خوبی برای درک مطالب و نیز روش حل تست‌ها باشد. تیترهایی با عناوین «نکته» و «اشاره» در درسنامه وجود دارد که حاوی نکات مهم و نتایج حاصل از مطالب است، که باید توجه دانش‌آموز به آن جلب شود. در چاپ جدید این کتاب، درسنامه‌ها نسبت به قبل تغییرات مثبت زیادی داشته و کامل‌تر و مفصل‌تر شده است. برای هر یک از مفاهیم تمامی توضیحاتی که یک دانش‌آموز نیاز دارد ارائه شده و او را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند. به طور کلی این درسنامه را باید کامل و جامع دانست که می‌تواند دانش آموزان زیادی را به خود جذب کند.

برخی از ویژگی های جدید اضافه شده در درسنامه ویرایش جدید کتاب

  • قسمت های خارج از کتاب درسی مثل محور cot در دایره مثلثاتی حذف شده اند یا اشاره شده که این موضوع در کتاب درسی نیست.
  • فسنت های مثل اتحادهای مثلثاتی کاملا ادغام شده اند و بخش های دوازدهم و پایه آن به شکل یکپارچه در کنار هم آمده اند.
  • در قسمت حد های مبهم، تنها هم ارزی برنولی همچنان وجود دارد و شاید توضیحات آن چندان کافی بنظر نرسد.
  • در آخر کتاب یک پوستر قرار گرفته که می توانید آن را جدا کنید و در محل مناسبی نصب کنید. این پوستر شامل اطلاعاتی است که حفظ کردن آنها ضروری است. مثلا فرمول های مثلثاتی، روابط مساحت و حجم شکل های مختلف، انواع نقاط مشتق ناپذیر و … در این پوستر جمع بندی شده اند.
  • در اول کتاب یک بخش دو صفحه ای به نام مقدمات قرار دارد که اشتباهات رایج دانش آموزان و مواردی که دانستن آنها از پایه های قبل تر نیاز است، مرور شده اند.

تست‌ها

این کتاب دارای تست‌های متنوع با سطوح مختلف است. پرسش‌های چهارگزینه‌ای این کتاب دارای کمیت‌های بالایی می‌باشند. در فصل‌های مختلف این کتاب شاهد 3143 تست متفاوت خواهید بود. سطح تست‌ها از ساده به دشوار است، و معمولاً آخرین تست‌های هر درس که سطح دشواری بالایی دارند با نماد خاصی، مشخص شده‌اند. این تست‌ها مناسب دانش‌آموزان قوی است و دانش‌آموزان با سطح پایین می‌توانند از حل این تست‌ها صرف‌نظر کنند. در کنار همهٔ سوالات یک چهرهٔ بدون دهان رسم شده که دانش‌آموزان، بعد از حل هر تست می‌توانند با رسم دهان برای این چهره‌ها، سطح سوال را مشخص کنند. رنگ برخی از این چهره‌ها آبی است که نشان دهندهٔ تست‌های مناسب برای جمع‌بندی و مرور است. در پایان هر فصل نیز یک آزمون جامع برای آن فصل ارائه شده است. جدول زیر اطلاعات خوبی راجع به تعداد سوالاتموجود در کتاب یه شما میدهد.

جدول کمی تست ها

ردیفعنوان فصلتعداد تست
۰قدر مطلق و جزء صحیح61
۱تابع499
۲مثلثات342
۳حد و پیوستگی304
۴مشتق350
۵کاربرد مشتق168
۶هندسه دوازدهم158
۷احتمال220
۸معادله درجه دوم و سهمی165
۹معادله، نامعادله و تعیین علامت109
۱۰هندسه تحلیلی95
۱۱توابع نمایی و لگاریتمی151
۱۲توان‌های گویا و عبارت‌های جبری97
۱۳مجموعه و بازه59
۱۴الگو و دنباله131
۱۵شمارش، بدون شمردن155
۱۶آمار103
۱۷هندسه165
تعداد کلی تست ها—–2343

 

برخی از ویژگی های جدید اضافه شده در تست های ویرایش جدید کتاب

  • در کنار هر تستها یک شکلک قرار گرفته که خود دانش آموز، خندان یا گریان بودن آن را مشخص می کند. در واقع با این کار سطح بندی تست ها به خود خواننده محول شده است. این ایده جالب باعث می شود که خواننده بدون ترس اولیه از سطح بندی رایج کتاب ها وارد حل آن شود و بعپرسش های چهارگزینه ای با شکلک آبی مشخص شده اند که جز تیپ های خیلی مهم هستند و برای زمانی که میخواهید مرور کنید یا زمان کمی برای مطالعه دارید مناسب میباشد.

پیوستها

در آخر کتاب یک پوستر با عنوان « روابط مهم ریاضیات کنکور تجربی » الصاق شده که باید جدا شود. این پوستر را می‌توانید روی دیوار اتاق خود بچسبانید که همواره بتوانید آن را ببینید. مباحث موجود در این پوستر عبارت است از:

  1. شکلها و حجم‌های هندسی
  2. نمودار توابع معروف
  3. فرمول‌های مشتق
  4. نقاط مشتق ناپذیر
  5. فرمول‌های مثلثاتی
  6. معادلات مثلثاتی
  7. انواع نقاط بحرانی

کلام آخر

کتاب کنکور ریاضیات جامع کنکور تست خیلی سبز مختص پایهٔ دهم,یازدهم و دوازدهم  است که کلیه سرفصل های درس ریاضی رشتهٔ تجربی را به طور تفصیلی و در قالبی مطابق کتاب درسی طی درسنامه‌هایی کاربردی به همراه مثال آموزش داده است. این کتاب همچنین تستهای کنکوری و تألیفی بسیار متنوعی هم از نظر موضوع و هم از منظر سطح دشواری ارائه کرده است. دانش‌آموزان کنکور رشتهٔ  تجربی با هر سطحی می‌توانند از این کتاب استفاده کرده و به کمک آن علاوه بر یادگیری عمیق مفاهیم و تقویت پایهٔ خود، مهارت تست‌زنی خود در این درس را نیز برای کنکور تا حد قابل قبولی بالا ببرند.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML