پرسش هایی از مارکس نویسنده تری ایگلتون مترجم رحمان بوذری و صالح نجفی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۰٬۰۰۰

پرسش هایی از مارکس نویسنده تری ایگلتون مترجم رحمان بوذری و صالح نجفی

مشخصات و خرید اینرنتی کتاب پرسش هایی از مارکس نویسنده تری ایگلتون مترجم رحمان بوذری و صالح نجفی نشر هرمس

درباره کتاب:

گارش این کتاب از یک فکر جذاب شروع شد: آیا ممکن است آشناترین انتقادهای وارد به کار مارکس همگی اشتباه باشند؟ و اگرنه تماماً نامعقول، عمدتاً چنین باشند؟

این بدان معنا نیست که مارکس هرگز قدمی برخطا برنداشت، من از آن دست چپ‌هایی نیستم که ابتدا تظاهر می‌کنند که به همه چیز می‌شود انتقاد کرد، اما وقتی از ایشان می‌خواهند سه نقد جدی به مارکس وارد کنند سگرمه‌هایشان درهم می‌رود و لب از لب وا نمی‌کنند. این کتاب به‌خوبی نشان می‌دهد که من خود دربارۀ برخی از آرای او تردیدهایی دارم. ولی آرای مارکس دربارۀ اهم مسائل زمان خود آن‌قدر صحیح بود که مارکسیست خواندن خویش کار معقولی به نظر آید.

در این کتاب ده فقره از رایج‌ترین انتقادها به مارکس را، نه به ترتیب اهمیتشان آورده‌ام و کوشیده‌ام آن‌ها را یک‌به‌یک رد کنم. هدف دیگرم آن بود که در جریان این کار درآمدی روشن و قابل‌فهم به تفکر او برای کسانی عرضه کنم که با کار مارکس آشنایی چندانی ندارند.

در این کتاب حرف چندانی دربارۀ مارکسیسم در مقام نقدی فرهنگی و اخلاقی نگفته‌ام. چراکه عموماٌ از این منظر ایراد چندانی به مارکسیسم وارد نکرده‌اند و از این روی پرداختن به آن در این کتاب وجهی ندارد.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML