کلیات علم اقتصاد گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۸۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۵۲۲٬۰۰۰

کلیات علم اقتصاد  گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب

کتاب کلیات علم اقتصاد  گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب نشرنی

دکتر گریگوری منکیو استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد است. او تحصیلات خود را در دانشگاه‌های پرینستون و ام‌آی‌تی به پایان رسانده و تاکنون مباحث مختلفی مانند اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، آمار و اصول اقتصاد را در دانشگاه تدریس کرده است. منکیو نویسنده‌ای پرکار است. مقالات بسیار زیادی در مجلات معتبر علمی و اقتصادی، مانند جورنال آو پولیتیکال اکونومی، امریکن اکونومیک ریویو، و کوارترلی جورنال آو اکونومیکس و مجلات ترویجی برای عموم مردم، مانند فاینانشیال تایمز و وال‌استریت جورنال، به چاپ رسانده است و نیز مقاله‌نویس مجلهٔ فورچون و ناشر مجموعه‌ای از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های درسی دانشگاهی به‌ویژه در زمینهٔ اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و مبانی علم اقتصاد بوده است. کتاب‌های منکیو با اقبال فراوان روبه‌رو شده‌اند و در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا به‌منزلهٔ کتاب درسی مورد استفادهٔ دانشجویان قرار می‌گیرند. پروفسور منکیو سرپرستی طرح‌های اقتصادی در دانشگاه‌های کمبریج و ماساچوست، و مشاورهٔ بانک مرکزی امریکا و دفتر بودجهٔ مجلس امریکا را بر عهده داشته است.
کتاب کلیات علم اقتصاد ترجمهٔ کامل ویرایش پنجم Principles of Economics اثر پروفسور منکیوست. کتاب در سیزده بخش و 36 فصل تنظیم شده است. مهم‌ترین بخش‌های کتاب عبارتند از نیروهای بازار، کشش، سیاست‌های دولت، بازارها و رفاه، اقتصاد بخش عمومی، رفتار بنگاه و سازمان صنعتی، ساختارهای مختلف بازار، اقتصاد بازار نیروی کار، مرزهای دانش، اقتصاد خرد، اندازه‌گیری درآمد ملی، اقتصاد حقیقی در بلندمدت، پول و قیمت‌ها در بلندمدت، اقتصاد کلان باز، نوسانات اقتصادی در کوتاه‌مدت و مرزهای دانش اقتصاد کلان و مهم‌ترین سیاست‌های بحث‌انگیز اقتصاد کلان. فصل‌های مختلف این کتاب در سال‌های قبل در سه کتاب مبانی علم اقتصاد، نظریهٔ اقتصاد خرد و نظریهٔ اقتصاد کلان منتشر شده است.
در کتاب حاضر بر کاربردها و سیاست‌ها تأکید بیش‌تری شده است. مطالعات موردی بسیار زیاد با هدف درک بهتر محصول علم اقتصاد و کاربرد آن‌ها در تمام فصل‌های کتاب ارائه شده است. نگارش متفاوت، طرح ابتکاری موضوعات و بررسی کاربردی سیاست‌های اقتصادی برخی مزیت‌های کتاب منکیو در مقایسه با سایر کتاب‌های مشابه است.


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML