گاندی و استالین نویسنده لویی فیشر مترجم غلامعلی کشانی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۴٬۰۰۰

گاندی و استالین نویسنده لویی فیشر مترجم غلامعلی کشانی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب گاندی و استالین نویسنده لویی فیشر مترجم غلامعلی کشانی نشر قطره

درباره کتاب:

در نگاه نخست گاندی و استالین چنان شخصیت‌های متفاوتی با یکدیگر جلوه می‌کنند که وجود داشتن کوچک‌ترین شباهتی میان آنها ناممکن به نظر می‌رسد. اما در پس این تفاوت‌های بنیادین، شباهت‌های میان آن دو نیز کم نبوده است. شباهت‌هایی که از قضا زمینه‌ساز ایجاد یک سری تفاوت‌های مهم نیز شده است! هم گاندی و هم استالین در زمان حیاتشان، از شأن رهبری برخوردار بودند؛ یکی در پی کسب قدرت دولتی بود و دیگری گریزان از آن. یکی با کسب قدرت در پی متمرکز ساختن آن در دستان خود بود و دیگری نه تنها به قدرت روی خوش نشان نمی‌داد که با هرگونه قدرت متمرکز نیز در ستیز بود.

هردو از زمان رهبری تا هنگام مرگ تا حد پرستش ستایش می‌شدند. اما یکی از این ستایش تبری و بیزاری می‌جست و دیگری درپی قوام بخشیدن به آن بود. گاندی را مردم از سر مهر و دوستی ستایش می‌کردند اما استالین به واسطه ترس از قدرت. هر دو مظهر نماد چیزهایی بودند، یکی مظهر عشق و دوستی و دیگر مظهر ترس و نفرت. دو راهی جاده تقدیر، مسیر این دو رهبر نامدار تاریخ را از یکدیگر جدا می‌کرد تا یکی بعد از مرگ همچنان محبوب بماند و دیگری بعد از مرگ حتی توسط بسیاری از دوستان و نزدیکانش به بدنامی یاد شود.

کتاب «گاندی و استالین» اثر لویی فیشر حکایت این دو نشان متفاوت است بر سر دوراهی بشریت. اما چه شد که یکی این راه را رفت و دیگری آن را؟ لویی فیشر در این کتاب خواندنی کوشیده به این سوال از منظرهای مختلف پرداخته و پاسخ گوید. اما از یک منظر اگر بخواهیم نیروی محرکه‌ای که هر یک از این دو شخصیت را به سمت سرنوشت خود هدایت کرد، مورد توجه قرار دهیم باید نگاهی داشته باشیم به رابطه و نسبتی که هر یک از آنها با قدرت برقرار کردند؛ چه در خواست قدرت و چه در اعمال آن. بی گمان مهمترین وجوه تفاوت آنها از همین نقطه آغاز شده و رقم می‌‌خورد. هم گاندی و هم استالین از قدرت فراوانی برخوردار بودند، اما همان‌گونه که منشا قدرت آنها متفاوت بود، نحوه استفاده آنها نیز از این قدرت از تفاوت‌های بنیادین برخوردار بود.

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML