ایجاد شده توسط superadmin در تاریخ
بهترین منابع کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

بهترین منابع کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

بهترین منابع کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403 در دو بخش است که بخش اول همان منابع کنکور سراسر رشته مورد نظر داوطلب مانند ریاضی، تجربی، انسانی، هنر است و بخش دوم این منابع شامل مواد امتحانی هوش، استعداد معلمی و تعلیم تربیت اسلامی می‌باشد. دفترچه کنکور دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان علاقه‌مند در شغل معلمی می‌توانند با دانلود دفترچه از کلیه شرایط جذب دانشجو و مدارک مورد نیاز و منابع کنکور اختصاصی این دانشگاه مطلع شوند. با آگاهی از منابع کنکور تربیت معلم سال جاری و پیشرو داوطلبان شانس بیشتری برای پذیرش در رشته محل‌های فرهنگیان دارند و می‌توانند در مدت زمان باقی‌مانده تا برگزاری کنکور برنامه مناسبی طراحی کنند. داوطلبان علاقمند به شغل معلمی می‌توانند برای آشنایی با منابع کنکور فرهنگیان سال 1403 در ادامه مطلب با ما همراه باشند. 

منابع اختصاصی کنکور فرهنگیان

معرفی منابع کنکور فرهنگیان 1403 

بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دروس عمومی از منابع کنکور فرهنگیان 1403 حذف می‌شود تنها سه منبع هوش و استعداد معلمی با ضریب 3، مهارت معلمی از محسن قرائت ضریب 2، دین و زندگی دهم با ضریب 2، دین و زندگی یازدهم با ضریب 2  و کتاب فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با ضریب 2 به صورت رسمی توسط سازمان سنجش منتشره شده است. 

 

منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳

ردیف

عنوان درس

ضرایب

1

 هوش و استعداد معلمی

3

2

کتاب مهارت معلمی از محسن ݭیۍقرائتی

کتاب درسی دین و زندگی دهم

کتاب درسی دین و زندگی یازدهم

2

3

  کتاب فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی

2

 

توجه کنید هوش و استعداد معلم با ضریب 3 مربوط به هوش و استعداد طبیعی است و منبع خاصی ندارد و تنها کتابی که برای این درس نگارش شده کتاب کنکور اختصاصی دانشجو معلم هوش و استعداد معلمی انتشارات سامان سنجش میابشد که حتما توصیه میشود این کتاب را تهیه و مطالعه کنید.

 

خرید کتاب کنکور اختصاصی دانشجو معلم هوش و استعداد معلمی انتشارات سامان سنجش
خرید کتاب کنکور اختصاصی دانشجو معلم هوش و استعداد معلمی انتشارات سامان سنجش

کتاب مهارت معلمی از محسن قرائتی سه فصل اول را در برمی‌گیرد. همچنین می‌توان به رشته ریاضی – تجربی:

رشته انسانی:

بر اساس نشست‌های مختلفی که بین اعضای شورای عالی فرهنگی و رئیس وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته تصمیماتی اتخاذ شده که برای پذیر‌ش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت اختصاصی و مجزا کنکور سراسری برگزار شود و به صورت حرفه‌ای و تخصصی دانشجویان علاقه‌مند به این شغل ارزشمند در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرفته شوند. وزارت آموزش و پرور‌ش با همکاری وزارت علوم یک آزمون مجزا تحت عنوان آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند و به صورت کاملا اختصاصی دانشجویان علاقه‌مند به شغل معلمی جهت آموزش در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شود. برای پذیرش در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان متقاضیان باید به تمام منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403  مسلط باشند تا تسلط بیشتری در قبولی در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. 

توجه کنید منابع آزمون فرهنگیان با شروع ثبت‌نام آزمون اختصاصی فرهنگیان در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون اختصاصی اعلام می‌شود. دانش آموزان و متقاضیان عزیز می‌توانند با دانلوو دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری از جزئیات آن مطلع شوند. 

منابع رسمی اختصاصی کنکور فرهنگیان 

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از گروه‌های ریاضی، علوم تجربی و انسانی صورت می‌گیرد و تفاوت سال جاری با سال 1403 این است که آزمونی مجزا از کنکور سراسری در بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود. نظام سنجش با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم به پذیرش استعدادیابی شغل معلمی از طریق ارزیابی علمی، عمومی، تخصصی و سوابق تحصیلی، دانشجویانی که واجد شرایط مورد نیاز دارند است. منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مصوبه جدید برای برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌‌شود. داوطلبان می‌توانند منابع تخصصی تربیت معلم را متناسب با گروه آزمایشی انتخاب کنند و طبق ضریب تاثیر دروس اختصاصی مطالعه خود را افزایش دهند. همچنین داوطلبان می‌توانند بر اساس منابع آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در آزمون شرکت کنند و با کسب حد نصاب نمره قبولی فرم انتخاب رشته خود را به مطالعه نمایند. برای این منظور میتوانید از کتاب زیر استفاده کنید.

 

آموزش نکته به نکته و مموعه سوالات داتشگاه فرهنگیان
آموزش نکته به نکته و مموعه سوالات داتشگاه فرهنگیان

نحوه مطالعه منابع کنکور فرهنگیان 

مهم‌ترین نکته در موفقیت و قبولی در کنکور فرهنگیان آگاهی کامل از مواد امتحانی آزمون اختصاصی تربیت معلم و نحوه مطالعه منابع کنکور فرهنگیان است. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند باید یک منابع کمک درسی مناسب برای شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان را تهیه کنند و لازم است از روش‌های درست مطالعه استفاده کنند. برای کسب قبولی در کنکور باید با چند نکته مهم توجه داشت که عبارتند از:

 

  • داشتن ساعت مطالعه‌ی مناسب: داوطلبان برای شرکت در کنکور فرهنگیان باید ساعت مطالعه مناسبی داشته باشند که ساعت مطالعه بسته به توانایی متقاضیان است. به داوطلبان توصیه  6 تا 10 ساعت در روز مطالعه مفید داشته باشند. 
  • برنامه ریزی مناسب: داوطلبان شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان باید به صورت روزانه و هفتگی برای خود برنامه درسی داشته باشند و مطابق با آن برنامه مطالعه کنند. برنامه ریزی مناسب منجر به مدیریت بهتر در روند درس خواندن می‌شود. 
  • تنظیم  برنامه درسی براساس اولویت دروس: دروس منابع کنکور فرهنگیان  دارای ضرایب متفاوتی است. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید متناسب با ضرایب دروس ساعت مطالعه خود را تنظیم کنند.

با رعایت این نکات می‌توانید نتیجه خوبی در کنکور بگیرید همچنین داوطلبان می‌توانند از خلاصه نویسی مطالب، نشان‌دار کردن سوالات و غیره برای موفقیت بیشتر استفاده کنند.برای مدیریت زمان خود میتوانید از کتاب زیر استفاده کنید که شامل نکته و تشن دروس اختصاصی میباشد.

 

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان آراه
کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان آراه

سخن پایانی

منابع کنکور فرهنگیان توسط سازمان سنجش در تاریخ 1402/09/21 به اساس اطلاعیه ای رسمی اعلام شد که منابع و عناوین آزمون به شرح ذیل است:

  • ماده‌ی امتحاني دروس "هوش و استعداد معلمي" طبق اعلام قبلي با ضريب 3 انجام مي‌شود. مبنای طرح سوال بر اساس جنبه‌هاي شناختي و تحليلي اين استعداد، با هدف سنجش توانايي‌هاي ذهني داوطلبان همانند قدرت درک، تحليل و استدلال و استنتاج آن‌ها مشخص می‌شود.
  • در کنکور مبناي طرح سوال قرار گرفته و  سوالاتي از جنس درک مفهوم متن، استدلال بر پايه گزاره‌هاي منطقي، طبقه‌بندي و تحليل متغيرها، انجام مقايسه‌هاي کمي و حل مسائل عددي، نمونه‌هايي از سؤالات اين عنوان امتحاني قرار گرفته است. هدف از ارائه این سوالات سنجش توانايي ذهني و طبيعي است و که فاقد منبع است.
    •  مادۀ امتحاني “تعليم و تربيت اسلامي” با ضريب 2 اعمال مي‌شود و دو بخش دارد:
    • سه فصل اول کتاب «مهارت معلمي» استاد محسن قرائتي
    • کتاب‌هاي دين و زندگي متوسطه دوم

 

تصویر
تعلیم و تربیت اسلامی فرهنگیان تلکتاب

الف) مخصوص رشته‌هاي رياضي و فيزيک، علوم تجربي و فني و حرفه‌اي/کاردانش :

دين و زندگي پايه دهم

کد ۱۱۰۲۰۴

بخش دوم ( از درس هشتم تا درس دوازدهم)

صفحه ۹۸  الي   صفحه ۱۵۲

دين و زندگي پايه يازدهم

کد ۱۱۱۲۰۴

بخش دوم ( از درس يازدهم تا درس دوازدهم)

صفحه ۱۳۴ الي  صفحه ۱۵۸

ب) مخصوص رشته‌ علوم انساني:

دين و زندگي پايه دهم

کد ۱۱۰۲۰۵

بخش دوم ( از درس نهم تا درس چهاردهم)

صفحه ۹۶  الي   صفحه ۱۵۸

دين و زندگي پايه يازدهم

کد ۱۱۱۲۰۵

بخش دوم ( از درس شانزدهم تا درس هجدهم)

صفحه ۱۹۶ الي صفحه ۲۳۰

 

تصویر
تعلیم و تربیت اسلامی فرهنگیان تلکتاب

با توجه به منابع مهمی که توسط نظرات شما و تیم مشاوره ای تلکتاب تهیه و ارائه شد امید است با بهترین منابع کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مفید به رتبه خوبی در این رشته پر مخاطب برسید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML