ایجاد شده توسط superadmin در تاریخ
بهترین کتاب زمین شناسی کنکور ( منابع رتبه های برتر )

بهترین کتاب زمین شناسی کنکور ( منابع رتبه های برتر )

زمین‌شناسی یکی از دروس رشته تجربی است که معمولاً مورد غفلت داوطلبان قرار می‌گیرد. این امر به ویژه در سال‌های اخیر که ضریب این درس به یک افزایش یافته است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.در سال‌های گذشته، درس زمین‌شناسی در کنکور سراسری ضریب یک را برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی داشت و برای سایر رشته‌ها ضریب صفر بود. اما در کنکور 1403، ضریب زمین‌شناسی برای همه رشته‌ها یک است. این تغییر، اهمیت این درس را برای همه داوطلبان کنکور افزایش می‌دهد. در دفترچه شماره 3 کنکور سراسری، 15 سوال به درس زمین‌شناسی اختصاص دارد که برای پاسخگویی به آنها، 15 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که داوطلبان باید به طور میانگین در هر دقیقه به یک سوال زمین‌شناسی پاسخ دهند.

خوشبختانه، بررسی سوالات زمین‌شناسی کنکور 1402 نشان می‌دهد که اکثر این سوالات از متن کتاب درسی طرح می‌شوند. این امر، فرصت مناسبی را برای داوطلبانی فراهم می‌کند که مطالعه کتاب درسی را به طور جدی دنبال کنند. اگر شما هم از آن دسته داوطلبانی هستید که مطالعه زمین‌شناسی را به تعویق انداخته‌اید، نگران نباشید. با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، می‌توانید در ماه آخر کنکور، این درس را به خوبی جمع‌بندی کنید. در این مقاله به بررسی بهترین کتاب‌های جمع‌بندی زمین شناسی برای داوطلبان کنکور تجربی می‌پردازیم.

 

بهترین کتاب زمین شناسی کنکور

 

1.زمین‌ شناسی جامع میکروطبقه‌ بندی گاج

کتاب زمین‌شناسی جامع میکروطبقه‌بندی گاج یکی از بهترین منابع کمک‌درسی برای داوطلبان کنکور سراسری است. این کتاب توسط لیلی نظیف تالیف شده است و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • درس‌نامه‌های کامل و جامع: درس‌نامه‌های این کتاب به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و جامع، تمامی مطالب کتاب درسی را پوشش می‌دهد. این درس‌نامه‌ها به‌صورت واضح و روان نوشته شده‌اند و به فهم مطالب کمک می‌کنند.

  • تست‌های متنوع و چالش‌برانگیز: تست‌های این کتاب از سطح مطلوبی برخوردار هستند و می‌توانند به‌طور کامل نیاز داوطلبان را برای تست‌زنی برطرف کنند. این تست‌ها در قالب‌های مختلف، از جمله تست‌های خط به خط، مفهومی، استنباطی و ترکیبی، ارائه شده‌اند.

  • پاسخ‌نامه‌های تشریحی کامل: پاسخ‌نامه‌های این کتاب به‌صورت کامل و تشریحی ارائه شده‌اند و به رفع اشکالات داوطلبان کمک می‌کنند.

در مجموع، کتاب زمین‌شناسی جامع میکروطبقه‌بندی گاج منبعی کامل و جامع برای داوطلبان کنکور سراسری است که می‌تواند به آنها در کسب آمادگی لازم برای آزمون کمک کند.

 

تصویر
زمین شناسی میکرو تلکتاب

 

2.زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه یکی از بهترین منابع کمک‌درسی برای داوطلبان کنکور سراسری است. این کتاب توسط روزبه اسحاقیان تالیف شده است و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • جامعیت و کامل بودن: این کتاب تمامی مطالب کتاب درسی را به‌صورت جامع و کامل پوشش می‌دهد.

  • حجم مناسب: این کتاب از حجم مناسبی برخوردار است و مطالعه آن برای داوطلبان خسته‌کننده نخواهد بود.

  • نمودارهای درختی: در ابتدای هر فصل، نمودار درختی ارائه شده است که به داوطلبان کمک می‌کند تا یک دید کلی از تمام مفاهیم درس را به دست آورند.

  • طبقه‌بندی و چینش استاندارد تست‌ها: تست‌های این کتاب به‌صورت استاندارد و کنکوری طبقه‌بندی شده‌اند.

درسنامه کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه در عین مختصر و کم حجم بودن، بسیار کامل و جامع است. این درسنامه دانش‌آموزان را با تمام موضوعات و محتوای کتاب درسی آشنا می‌کند و شامل نکات خارج کتاب نیز می‌شود.

مولفان کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه درسنامه این کتاب را به شکل درختی طراحی کرده‌اند. وجود درسنامه درختی به عنوان درسنامه در این کتاب باعث شده که مطالب در کنار حجم کم، انسجام زیادی داشته باشند. همچنین کمک می‌کند که دانش‌آموزان به راحتی و با سرعت بالا مطالب کتاب را مرور کنند.

کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه در کنار درسنامه، تست‌های قابل توجهی نیز دارد که دانش‌آموزان را با نحوه طرح تست‌های درس زمین شناسی کنکور آشنا می‌کند. این تست‌ها به سه شکل در این کتاب طراحی شده‌اند:

 دسته اول تست‌های کنکور سال‌های اخیر هستند که حاوی تست‌های کنکورهای ۹۹، ۹۸ و ۱۴۰۰ می‌شوند.

 دسته دوم تست‌های تالیفی هستند که مولفان با توجه به آخرین تغییرات محتوای کتاب درسی، آنها را طراحی کرده‌اند.

 دسته سوم نیز تست‌های مربوط به آزمون‌های قلم‌چی هستند. با توجه به این دسته‌بندی‌ها، مهروماه توانسته بانک کاملی از تست‌های درس زمین شناسی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

 

تصویر
زمین شناسی جامع مهروماه

 

3. زمین‌شناسی جامع خیلی سبز

کتاب زمین‌شناسی یازدهم خیلی سبز یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین منابع کمک‌درسی برای این درس است. این کتاب توسط دکتر حمیدرضا میرعالیلو و ریحانه شعبان‌زاده تالیف شده است و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • درس‌نامه‌های این کتاب به‌صورت درس‌به‌درس ارائه شده‌اند و به تمامی جزئیات مطالب پرداخته شده‌اند. در درس‌نامه‌ها، به نکات مهم هر درس اشاره شده است و مثال‌های کاربردی برای توضیح مفاهیم ارائه شده‌اند.

  • این کتاب در مجموع 708 تست دارد که شامل تست‌های تالیفی و کنکور سال‌های اخیر می‌شود. تست‌های این کتاب به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و درجه‌بندی آسان به سخت ارائه شده‌اند تا همه دانش‌آموزان با هر سطحی بتوانند از آن استفاده کنند.

  • پاسخ‌نامه‌های این کتاب به‌صورت کامل و تشریحی ارائه شده‌اند تا داوطلبان بتوانند ضمن سنجش، اشکالات خود را پیدا کنند و با استفاده از پاسخنامه به تحلیل آنها بپردازند.

کتاب زمین‌شناسی یازدهم تست خیلی سبز منبعی کامل و جامع برای داوطلبان کنکور سراسری است. این کتاب با داشتن درس‌نامه‌های کامل و جامع، تست‌های طبقه‌بندی‌شده و پاسخ‌نامه‌های تشریحی، می‌تواند به دانش‌آموزان در کسب آمادگی لازم برای کنکور کمک کند

در مجموع، کتاب زمین‌شناسی یازدهم خیلی سبز منبعی کامل و جامع برای داوطلبان کنکور سراسری است که می‌تواند به آنها در کسب آمادگی لازم برای آزمون کمک کند.

 

تصویر
زمین شناسی خیلی سبز تلکتاب

 

4. زمین شناسی یازدهم کنکور رپیتیچ

کتاب زمین شناسی یازدهم کنکور رپیتیچ، اثر دکتر گلنوش شمس، یک کتاب تست محور با درسنامه جامع و پر از نکات مهم است. این کتاب شامل 140 تست متنوع از کنکورهای سال‌های اخیر و همچنین تست‌های تالیفی است که در کنار پاسخنامه تشریحی و درسنامه در یک کتاب 107 صفحه‌ای جمع‌آوری شده‌اند.

  • درسنامه کتاب زمین شناسی یازدهم کنکور رپیتیچ، کامل‌ترین و جامع‌ترین درسنامه‌های موجود در بازار است. این درسنامه به روش مهندسی معکوس طراحی شده است، به این معنا که ابتدا با ذهن طراح سوال آشنا می‌شوید و سپس درسنامه را مطالعه می‌کنید. این روش باعث می‌شود که تست‌زنی برای شما آسان‌تر شود.

با وجود حجم کم کتاب نسبت به سایر کتاب‌های کمک‌درسی زمین شناسی، وجود درسنامه‌ای کامل باعث شده که از هیچ مطلبی چشم‌پوشی نشود. این موضوع می‌تواند کتابی مناسب برای دوران جمع‌بندی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

  • کتاب زمین شناسی یازدهم کنکور رپیتیچ، 140 تست دارد که از کنکورهای سال‌های اخیر چه داخل و چه خارج کشور گردآوری شده‌اند. سعی شده که بهترین تست‌ها از نظر میزان تکرار و اهمیت در کنکور برای دانش‌آموزان انتخاب شوند.

  • در شروع هر فصل، درجه اهمیت آن فصل بر اساس میزان تکرار و اهمیت در کنکور مشخص شده است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بدانید که در فصل پیش‌رو چه مطالبی مهم‌تر هستند و نیاز به مطالعه بیشتری دارند.

  • در پایان کتاب، یک آزمون جامع برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. این آزمون، محک جدی‌تری برای دانش‌آموزانی است که علاقه‌مندند تست‌های بیشتری بزنند و مطالب بیشتری را ببینند و بخوانند.

  • کتاب زمین شناسی یازدهم کنکور رپیتیچ، دو نوع پاسخنامه تشریحی و کلیدی دارد. پاسخنامه کلیدی در پایین صفحه زیر تست‌ها قرار دارد و پاسخنامه تشریحی، موارد و مباحث را به صورت کامل و جامع با لحنی عامیانه و خودمونی توضیح می‌دهد. پاسخنامه تشریحی در کنار هر تست قرار دارد و به عنوان درسنامه کتاب نیز استفاده می‌شود.

نکاتی برای جمع‌بندی زمین‌شناسی در ماه آخر کنکور 

در این بخش به نکات و هشدارهایی درباره نحو جمع‌بندی درس زمین شناسی و آمادگی در کنکور اشاره می‌کنیم.

1. اولویت‌بندی فصول

اولین قدم در جمع‌بندی زمین‌شناسی، اولویت‌بندی فصول است. برخی از فصول این درس، از اهمیت بیشتری برخوردارند و احتمال طرح سوال از آنها در کنکور بیشتر است. در نتیجه، باید توجه ویژه‌ای به این فصول داشته باشید.

برخی از فصول تست‌خیز زمین‌شناسی عبارتند از:

  • دوران‌های زمین‌شناسی

  • چین‌خوردگی و گسل‌ها

  • سنگ‌ها

  • کانی‌ها

  • سنگواره‌ها

2. مرور مطالب خوانده شده

اگر قبلاً مطالب زمین‌شناسی را مطالعه کرده‌اید، باید آنها را مرور کنید. برای این کار، می‌توانید از کتاب‌های کمک‌درسی، جزوات یا حتی خود کتاب درسی استفاده کنید.

در هنگام مرور، سعی کنید نکات مهم و کلیدی هر فصل را یادداشت کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

3. تست زدن

تست زدن، یکی از بهترین راه‌های جمع‌بندی درس زمین‌شناسی است. با زدن تست، می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و بر آنها کار کنید.

سعی کنید از تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته استفاده کنید. این تست‌ها، شباهت زیادی به سوالات کنکور امسال دارند.

4. استفاده از منابع کمک‌درسی

منابع کمک‌درسی می‌توانند در جمع‌بندی زمین‌شناسی بسیار مفید باشند. این منابع، شامل درسنامه‌های جامع، تست‌های طبقه‌بندی شده و نکات کنکوری هستند.

در هنگام انتخاب منابع کمک‌درسی، دقت کنید که از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

5. نظم و برنامه‌ریزی

برای اینکه بتوانید در ماه آخر کنکور، زمین‌شناسی را به خوبی جمع‌بندی کنید، باید نظم و برنامه‌ریزی داشته باشید. هر روز، زمانی را به مطالعه زمین‌شناسی اختصاص دهید. سعی کنید این زمان را به صورت منظم و دقیق سپری کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید در ماه آخر کنکور، زمین‌شناسی را به خوبی جمع‌بندی کنید و از این درس، درصد مناسبی کسب کنید.

جمع‌بندی
زمین شناسی یکی از دروس اختصاصی رشته تجربی به حساب می‌آید که در کنکور سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مطلب به معرفی چندتا از بهترین منابع زمین شناسی کنکور پرداختیم و ویژگی هریک از کتاب‌ها را نیز بررسی کردیم. همچنین، به نکاتی درباره نحو جمع‌بندی زمین شناسی در ماه آخر کنکور پرداختیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML